En riktig bomb...

Nyhetsflödet nu på morgonen var ju en riktig glädjedödare.
Vaknade på strålande humör, hämtade GT, satte på morgon-tv...
Och POFF så försvann glädjen jag vaknade med.

Det var en riktig BOMB på A7.
Jag har bara en sak att säga:
NÄ, det kan inte vara möjligt?????
Låter ju FÖR otroligt för att vara sant.
Låter som om det inte skulle vara sant.
Här på gotland?
2-300 meter från sonens skola.
Tur att han skadade handen och slapp vara i närheten av det där.
Fattar inte vad det är för djävla idiot som hittar på något sådant här...?
Man slutar aldrig att förvånas, VART är mänskligheten på väg, undrar jag!?
Fy fan.
Ja, man tror att man är säker på den här lilla kobben, men det är man visst inte.
Man är inte säker någonstans.

Kärnkraftverket i Japan har uppgraderats till högsta nivån av kärnkraftskatastrof.
En 7:a.
Samma som Tjernobylolyckan.
Det är ju inte klokt, det tog en månad att komma fram till det resultatet.
Undrar hur många människor som blir drabbade i efterhand av detta nu...?
Förmodligen många.
Läskigt, läskigt, läskigt, läskigt, läskigt, läskigt.
Hur dom ska dom lösa detta nu undrar jag, dags att sätta fart tycker jag!

Ja, sen fortsatte nyhetsflödet via tidningar och media i samma stil.
Jag valde att se på Lisa Ekdahl på 1:an istället.
Kände att lite "musikartist" som pratade karriär var mer uppiggande.
Snacka om att stoppa huvudet i sanden, jag sitter ju SÅ SKÖNT i min lilla soffa från Ikea.
Som så många gånger förr...

Annars har jag hunnit göra samma sak nu på morgonen, som jag gjorde innan jag somnade igårkvälls...
Jag har surfat på nätet och kollat TYGER, mönster och redskap till min nya klädskapar karriär.
GUD SÅ JAG TJATAR, jag vet...
Men tiden går så himla långsamt och jag måste förbereda lite.
Så nu har jag bestämt mig för lite prylar som var himla fördelaktiga priser på, BILLIGARE än på den skitdyra ön...
Så jag beställer lagom till NÄSTA LÖN.
Ska man sy någelunda proffsigt, behöver man BRA prylar.

Dagen i övrigt blir motion nu, sen en tur till bibblan om jag får med mig mor eller sambo.
Jag måste ha lite bärhjälp.
Jag ska låna lite...
SYBÖCKER.
Suprise
Förlåt.

Ser Stefan Sundström på tv just nu...
Han har förvandlats till en livs levande en JULTOMTE.
Inte så snyggt faktiskt, raka av skägg, mustasch och klipp håret är MITT tips.
Han har för dålig hårväxt i ansiktet och på skallen för att kunna bära upp det, det är bara spretigt.
Spretigt ansiktshår är icke att eftersträva, det ska var TÄTT och mustigt.
(kommer från en som gillar ansiktshår, fast TÄTT ansiktshår då... )
Nu...
Mot Hällarna!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0