Hallmattan full med kaninbajs...

Hemma från jobbet, hämtade sonen hos en kompis som han sovit över hos.
Promenad genom ett soligt, ganska varmt och lugnt visby.
Har bara ett ord:
Underbart!

Kom hem, upp för trappen och ser hela hallmattan FULL med KANINPLUTTAR och intorkat bajs!
Inte så nice...
Kaninen har uppenbarligen blivit dålig i magen och "gjort på sig"!
Annars är han ju faktiskt rumsren, med någon lite olycka hit och dit.
Men dom är inte många.
Och jag undrade hur länge det legat där och varför inte sambon tagit ut mattan och ruskat bort pluttarna innan han stack till jobbet imorse!?
Nä, han hade helt sonika bara lämnat en hel matta full med skit.
Gud så irriterad jag blev.
Men efter lite morgonfix har jag nu frukostat och jäst lite i soffan till Malou.

Resten av dagen ser ut som följer:
Nu ska jag sätta mig och test-sy lite.
Sen ska vi träffa släkten och gå påskmarschen.
Har inte bestämt mig om jag ska ta på mig eller sminka mig till någon form av påskkärring ännu...
Men ska man få ett godisägg så är det väl lika bra.
För godisägget är ju det viktigaste!
(Tycker godisgrisen i mig ;)
Återkommer om en stund när jag sytt lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0