Slängt i tyget i maskinen...

Jag vaknade vid 06.47 idag, men orkade inte gå upp.
Jag låg kvar i någon sorts halvdvala och lyssnade på trafiken utanför, måsarna från hamnen och nån liten småfågel som lyckades göra sig hörd genom larmet.
Min första tanke idag var:
HUND, snart!
Och tycker helt plötsligt att en promenad nu på morgonkvisten UTAN hund,  är lika med ÖKEN!
Men nu vet jag ju att det ändå kommer ta minst ett halvår innan man kan pinna på en vettig promenad (enligt mina mått mätt då ;) med en unghund.
Minst.
Så jag räknar på oktober typ.
Otålig, jo´rå, det vet ni väl alla vid det här laget att jag är.
Jag hinner inte ens LANDA i en tanke eller i ett göromål, så är jag redan på nästa.
Helt hopplös.
Jag övar mig verkligen på att vara i nuet
Ibland funkar det, ibland inte!

Jag har slängt Rusta-tyget i tvättmaskinen, tänkte att jag skulle hinna tvätta klart det innan jag ger mig ut på promenad, och sen hänga ut det i solen att torka.
När jag såg det idag var det förresten inte SÅ illa som jag tyckte igår.
Jag tyckte det var ganska gulligt.
Kanske inte HELT min stil, men inte helt fel heller.
Ja, vi får se vad det kan bli av det.
Igår hittade jag en tysk tygsida, kopplad till Burda...



Detta tyget är som en blandning av grekland och porslinstallrik...





Alltså det fanns en hel del TYG-GODIS.
Vissa tyger för 39 kr metern och vissa upp till 390 kr metern!
Men tyskland ligger lite för långt bort för att jag ska våga skicka efter, det måste ju finnas mer än "Stoff & Stil" att tillgå via internet, här i sverige???
Fast ännu har jag inte hittat nåt.
Men än så länge räcker "Stoff & Stil", det kommer väl nya tyger vår/sommar och höst/vinter...
Hoppas jag.
Nu ska hänga upp tyget i solen, sen mot Vibble.




Kommentarer
Postat av: Minna

Bra sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-05-07 @ 17:32:08
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Bloggaren Madde Herself

Tack Minna, du är SÅ välkommen att läsa vidare :D Madde

2011-05-07 @ 18:28:12
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0