Jo, ångest faktiskt...

Vad jag känner idag...?
Jo, ångest faktiskt.

Det var en sak som slog mig när jag la mig igårkvälls...
Hunden!!!
Mmm, jo, här har vi en MAMMA som eldat upp sin son till att vi SKA köpa HUND till sommaren, och sen gör en helomvändning bara hon hinner se ett program av PROJECT RUNWAY.
För hon, mamman, JAG, vill köpa, bara måste ha, EN ny SYMASKIN!

Ja, nu är det faktiskt inte bara mitt fel heller.
Det är bilen och skorstenes fel också!
Jag ska ju dela hund med min mor, då faller hon ju direkt bort som "medköpare" just iår, för hon har andra utgifter...
Som dom ovan.
Och jag har bara pengar till en HALV HUND, just iår.
Vilket gör att symaskin blir mitt 1:a handsval!

Men faktum kvarstår att jag eldat upp en son till hund-förväntan-köp!

Och som vuxna vet vi ju att livet inte alltid svänger åt det håll på vägen som vi trodde vi bestämt.
Man kan ju få lov att ändra sig och tyckat att man vill göra något annat/köpa något annat än man bestämt från början.
OCH som vuxna vet vi ju att livet inte alltid räcker till för ekonomiska utsvävningar, iallafall vet jag det.
För jag är inte rik direkt.
Jag har inte hunnit spara ihop en jätteförmögenhet heller.
Så...
Ett djävligt dåligt samvete seglade upp precis lagom till läggdags, och jag kände mig djävligt egoistisk.
Och det maler fortfarande.

Jag har faktiskt jätteont i magen av ågren.
Jag måste ju prata med sonen.
Men jag bryter ett löfte som jag lovat iår, mot ett egoistiskt val, FASTÄN jag ÄNDÅ INTE har råd med en hund själv just iår.
Ja, fast jag behöver ju inte nämna att jag väljer att lägga hundpengarna ihopsparade för iår, på en symaskin.
Hundplanerna står dock FAST, så fort vi har nya pengar på banken.
Jag känner mig lika grå och regning inombords som vädret ute.
Helt plötsligt känns "Kollektion Österholm" som...
En ganska solkig kollektion.





Kommentarer
Postat av: Lindy

Ja ibland känns allting så svart. Sot faller ner i klumpar och slår sönder alla måste andas in ångorna imorn kanske det är slut man blir bara smutsigare av regnet.

2011-04-08 @ 12:02:24
URL: http://bilverkstad-taby.se
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, så kan det verkligen vara och kännas vissa dagar, som när jag skrev det här inlägget.

Fast idag hittade vi små blandrasvalpar som jag skulle kunna ha råd med.

Och då fick mitt dumpade löfte NY GLÖD, vi får väl se... :D

2011-04-08 @ 19:41:48
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0