En oskuld är tagen idag...

Jag har precis öppnat balkongdörren, solen skiner FINALMENTE och jag behöver frisk luft.
Trött.

Jag har nog varit uppe LITE VÄL i varv vad gäller symaskinsköp, jobb, dålig sömn pga av "uppe i varv", så NU, precis NYSS...
Gick jag in i trötthetsväggen.
Jag skulle önska att jag orkade ta mig ut på en promenad, men kroppen är helt SLUT.
Och huvudvärk som en trevlig bonus.
VILA till imorgon, så jag är pigg på jobbet.
SEN har jag bestämt att det blir familjens HELG i helgen.
På fredagen ska jag träffa och gosa med lilla Sunshine, vi har inte setts sen jag (och hon på sitt håll) blev dålig.
Det är ganska längesedan nu och jag längtar som fan, så det blir gos på fredag.
På kvällen kör vi familjen endast, och även lördag, söndag.
Sonen och sambon har några grejer som fotboll och golf som dom ska ägna sig åt, annars blir det BARA familjen.
Jag måste vila också känner jag.
Som sagt, att vara uppe i varv bränner kroppen på energi rätt bra också!

Jag är faktiskt, har jag upptäckt så här på äldre dar, blivit begåvad med att faktiskt BRÄNNA KALORIER bara av att vara uppe i varv!

Jag behöver inte röra på mig för fem öre, bara jag blir tillräckligt UPPE I VARV mentalt, går jag ner i vikt.
Lustigt, men hjärnan på högvarv och Madde bränner fett.
Bara jag blir tillräckligt upphetsad över något projekt eller vad det än kan vara...
Så bränner jag fett.
GOOD for ME.
På en vecka har jag tappat 1 kg i vikt av att...
Vara uppe i varv mentalt.
Denna egenskap upptäckte jag redan för en ca tre - fyra år sedan faktiskt.
Jag tyckte det var underligt att jag rasade 3 kg en sommar trots att jag bara tränat TVÅ GGR på en hel sommar.
Men jag hade så mycket hantverksprojekt framför mig, att jag gick på högvarv ändå.
Sol, bad, god mat och hanverksprojekt, ZIPP, så gick jag ner i vikt.
Sommaren jag fixade iordning min ateljé, samma där...
Jag tappade kilon av POSITIV hjärn-ENERGI.
Ja, rätt BRA egenskap, för jag har haft lite dåligt samvete att jag degat så mycket i soffan.
Men det har ju inte gjort så mycket alltså.
Jag har allt lite TUR där ändå.
Fast jag saknar Vibblevägen, men snart så ska jag köra igång som vanligt igen.
Nu är det ju varmt också, DET har det ju inte varit denna vintern och första delen av 2011, alltså har man ju fan tappat lusten att ut och promenera.

Jag har blivit av med en OSKULD idag, en oskuld jag HELST behållit...
Men det var väl dags nu när man stangerat i "MOSSIGA BANK-ÄRENDE-FACKET".
Jag har för första gången i mitt liv satt igång mitt internet bankkonto!
Jepp, så nu har jag moderniserat mig lite.
Jag överförde pengar för symaskinen till min bästis.
Kändes SKÖNT och...
Modernt.
Får vi väl se när jag vågar mig på det igen.
Betala via nätet gör jag dock ICKE, men överföra pengar kan jag väl tänka mig.

Jag har läst läxorna med sonen, fick huvudvärk som sagt nu på sluttampen av eftermiddagen här.
Nu ska vi äta, jag återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0