Sambon har blivit hjärntvättad av mitt sy-snack...

Igår hann jag inte blogga på morgonen.
Sonen var "lite seg" och mitt i allt morgonstök kom han på att han skulle vara på skolan klockan 08.00.
Inte 08.20 som han brukar.
Det blev eld i baken på oss och jag fick ringa fröken, så sonen fick möta upp klassen vid söderport.
Jag hann alltså inte med så himla mycket.

Nu sitter jag hemma med pyjamasen på, kaffe och pepparkakescones i magen OCH...
VÄRMEFLÄKTEN på.
Jag var genomblöt ända in på skinnet.
Ösregn + Madde = HAT.
Fast nu går jag inte ut något mer idag, om det inte blir uppehåll förstås.

Jag har kommit halvvägs på min nya musselsjal till mig själv...
Och den kommer bli en FAVORIT.
Garnet har kommit till sin rätt i denna modellen.
Iallafall i MIN SMAK.



Jag gissar att jag kan visa upp resultat i övermorgon.
OCH...
Jag har hittat en webbutik som säljer några av garnerna SOM JAG VILL ha, till ett mycket lägre pris än i affär!
Frakten är superbillig så man tjänar på att beställa via nätet.
Det diffar på ca 15 - 30 kr per nystan på vissa av garnerna och DET...
Lär bli ett klipp för mig.
Jag känner mig MER än upplyft av denna upptäckt nu på morgonen.
Fan vilken räkmacka jag har just nu.
Och inte nog med det...
Igår på jobbet, frågade jag faktiskt om jag kunde låna datorn när min lilla Chief gjorde annat...
Och det fick jag.
Jag passade på att surfa en kvart för att kolla TYG på nätet.
Jag skrev ner en hel lista med intressanta nätbutiker, det gör inte så mycket att det inte finns här...
Det finns massor med BILLIGA och vackra tyger på nätet JÖ.
Jag är bara lite ovan att leta sånt där.
Jag beställde även hem lite kataloger.

Jag var även inne en snabbis på "Stoff & Stil" och GUD va mycket snygga mönster och tyger DOM HAR iår då!
DESSUTOM inte så DYRT som jag tyckt tidigare.
Där kommer jag beställa hem mina FÖRSTA tyger ifrån kan jag säga, för färgskalan var HELT i min smak.
DRÄGGEL säger jag bara.



Detta var den bilden jag lyckdes sno från Stoff & Stil, men fler bilder lär komma när jag fått katalogen och beställt tyg.
Tyget i blusen heter:  "Aqua matt "silkeslook" satin" , det verkar UNDERBART.
Jag VET PRECIS vad jag skulle vilja sy i det tyget.
Jag tycker påsken känns djävligt, djävligt långt borta.
Fast tyg kan jag ju beställa i förväg iofs!!!!
Oj, oj, oj, jag nästan dör här.

Och sambon den godingen, har blivit helt HJÄRNTVÄTTAD av mitt SY-snack!
Han har börjat DRÖMMA om min framtida karriär som designer.
Idag när jag kom hem från jobbet så berättade han att han drömt att vi hade gått på "röda mattan" på något stort evenemang.
Och journalister och fotografer hade blivit helt galna när vi kommit gåendes på mattan, för att...
Vi hade SÅ SNYGGA KLÄDER!!!!!!
Vi var tydligen ena riktiga showstoppers i drömmen.
Och jag hade tydligen sytt våra kläder och sytt en DUBBELKNÄPPT kavaj till sambon.
Den var tydligen något i hästväg.

Jag sa till sambon:
Oj, nu hoppas jag att du inte tror att jag KAN sy en dubbelknäppt kavaj, jag är inte riktigt SÅ vass.
Jag ska nog vara glad om jag lyckas knåpa ihop lite tröjor, linnen, klänningar, kjolar, blusar av "lättare modeller"...
Kanske en lättare byxa om jag har tur.
Men dubbelknäppt kavaj, NJAÄ, det är nog utanför min sy-förmåga och kompetens.
Plus min smak
Men...
Har han tur kanske jag kan svänga ihop ett par shorts!
KAN FUNKA på röda mattan också.

Nu ska jag dammsuga hemmet, duscha och invänta sonen.
IDAG vill jag umgås med mitt barn, för imorgon ska jag ju jobba igen.
Vi ses senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0