Galen á la S:t Olofsgalen eller...?

Sjal klar, gjorde klart den medans jag och sonen såg en Disneyfilm om en kille och en hund, innan han stack iväg på fotboll.
Jag blev RÖRD trots att filmen var så djävla dålig så det var inte klokt!
Jag fattar inte vad det är med mig och djur, jag är ju så blödig så jag skäms!

När sonen sen stack iväg på fotboll, drog jag på mig träningskläder och drog järnet mot Hällarna och Vibble!
Jag körde RIKTIG TRÄNING idag och DRÖP när jag kom hem.
Jag testade lite intervallträning men insåg att nya skor behövs, knäna tar stryk.
Fast jag körde som sagt hårt ändå, det var riktigt skönt och jag stapplade nästan när jag kom innanför grinden.
Dags att få upp flåset nu alltså!

När jag gick min promenad gick jag även och fantiserade om min framtida träning av vår nya hund!
"Just det, så gjorde jag med Flisan, och DET måste jag tänka på, och så kan vi gå där och där när hunden blir stor nog, och VAD ska hunden heta, kanske Cookie, ladidaadidaaaa..."
Det var nästintill så jag såg hunden brevid mig.
Och ville jag inte väldigt gärna ha en av dom brunvita valparna, fastän morsan och sonen säger svartvita...?
Jag håller antingen på att bli GALEN á la S:t Olofsgalen, eller så längtar jag så mycket efter en hund så jag håller på att bli längtansgalen!
Ja, jag var så inne i min planering tillslut, att jag sa till mig själv:
Nu får du skärpa dig, du har ju inte ens SETT valparna, ÄN BESTÄMT dig.
Men i ärlighetens namn, låter det på mig som om det INTE blir en ny hund...?
Nä, det gör det väl förmodligen inte.
Det ska nog vara något mycket allvarligt fel på valparna om vi inte skaffar ny hund.

Min nya sjal till mig själv i natur/beige/brunt/grått...









Me like!
Som vanligt då


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Madeleine !



Jättefin är den.Mysig färg också.

Jag stickar fortfarande på tassalätten ena foten.Det är ju bara när jag tittar på teve som jag kan sticka.

Men det är ingen brådska.Har inte samma färg el.kvalite´ på garnet, men det är mest för att ha något för händer,



Kram Mi

2011-04-09 @ 22:19:05
URL: http://parart222.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0