Städat...

Kommer hem här och är så himla glad!
Jobbdygnet avklarat, har en mysdag framför mig och igår...
Skulle sambon ha städat.
Börjar med att jag ser att vardagsrumsmattan är skräpig, hundhår, hundmat, smulor, garnrester kvar i mattan.
Samma i soffan.
Hm, kollade fönsterbrädor, dammigt.
Tv´n, lika dammig den.
Hall/arbetsrum, mitt hår ligger i drivor kvar på golvet, inlindat i damm.
(jag torkar håret där nämligen)
Damm på arbetsbordet.
Köket, smulor, hö och halm på golvet, damm i hörnen.
Inget avtorkat på ytorna i köket, kladdigt och spisen har ränder runt plattorna.
Badrummet luktar skunk, inte skurat överhuvudtaget.
Jaha, alltså har det inte städats ordentligt, om en alls...?

Jag blev så besviken.
Sånt här är det värsta jag vet, städ är min ömmaste akilleshäl eftersom jag inte kan utföra det på samma nivå som innan whiplashen.
Alltså förväntar jag mig lite bättre resultat än detta, när jag själv försöker "hålla undan det värsta" i veckorna.

Till saken hör att det skulle ha städats förra söndagen, men då...
Tyckte jag att vi kunde utflykta hela familjen istället.
Sambon slapp städ och vi hade en härlig dag, han skulle alltså städa jätteordentligt igår.
Jag städade efter min förmåga på måndagen istället, för att stävja dammråttorna lite.
Igår...
Har det uppenbarligen inte gjorts mycket.
Min dag är redan förstörd, för nu vet jag att det dröjer en hel vecka till nästa städ och JAG...
Måste dammsuga och torka.
Vad detta vad jag hade lust med när vi skulle ha en "mysig dag" idag?
Svar:
Nej.
2 veckors dåligt städ, går alltså in på sin tredjde vecka.
Mitt humör är nu nere i skorna.
Jag har inget mer att tillägga.



P.s.
Pratade precis med sambon.
Han har inte städat ALLS.
Mhm, det var väl precis det jag förstod, städpolisens skarpa öga missar inte mycket.
Ni vill inte veta vad jag tänker, VISSA AV ER vet precis!!!!
D.s.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0