Blommig blus tillsammans med zebrabyxor...

Så sa det swisch så försvann den här dagen också!
Jag fick en TREVLIG överraskning på mailen OCH med posten idag.
En av mina kusiner hade skickat grattiskort med lite bilder från i somras och även på deras nya lilla bebis, nytillskottet i släkten Larsson.
Så skrev hon att jag hade fått "en hälsning" från Indiska på min mail från dom också.
Mhm...?
Jag kastade mig på mailen och där...
Hade jag fått en mailpresent på Indiska, så jag skulle bara skriva av ett nummer och en säkerhetskod...
Så kunde jag gå och shoppa på Indiska!
Herregud så KUL och herregud så MODERNT att få present via mailen!!!!
Så efter min trevliga rostbifflunch med Syster-Yster, gissa vart jag kvistade in...?
Ja, kan det ha varit i min favoritaffär?
Ja, se tänk, det kunde det!
Jag kom ut med...



Ett par ASSNYGGA gubbyxor med pressveck upptill, lite häng, och gummiband-o-knappar nertill som gör att man kan dra upp dom och ha dom lite högre upp på benet...





Och en jättefin, kort, stickad tröja!



Oj så glad jag blev för mina nya kläder!
40-åringens nya kläder, skönt att jag slipper gå naken i höst.
Byxorna skall jag inviga imorgon, dom sitter som en SMÄCK!

Någon som har sett VÄDRET till helgen?
HERREGUD igen, 23-24 grader fredag, lördag, söndag och stor sol.
Jag ska förmodligen...
Åka till stranden.
Stryk "förmodligen", och behåll "jag ska".
Så ska vi på kräftskiva och hundutställning också.
Så helgen ser KUL och ljus ut!

När jag kom hem efter att ha varit på lunchen och shoppat på Indiska hoppade jag ur mina strechjeans och i mina (sommarens) FAVORITBYXOR...
Dom zebrarandiga.
Eller typ djurmönstrade av något slag.
Ja, jag har haft många klädfavoriter jag alternerat med i sommar, men dom jag skulle ha som PYJAMASBYXOR...
Dom har jag haft mest!
Nu är det ju inga pyjamasbyxor, men jag tyckte dom var för FULA för att ha "bland folk" men skulle bli sköna som mysbyxor.
Alltså köpte jag dom.
Men jag har haft dom mycket, både "bland folk" och som mysbyxor!
Bara det att idag, så glömde jag byta tröja innan jag stack iväg till Hällarna med Milou för promenad.
Jag upptäckte att jag fortfarande hade den blommiga blusen ...



Ihop med dom djurmönstrade brallorna!
Snyggt, not!
Vilken dålig kombo.
Hemma hade jag väl inte brytt mig, men ute.
Nåväl, inte hade jag lust eller ork att cykla hem och byta heller.
Det fick väl gå, men ändå...
Jag har smak, även om det kanske inte märktes just idag!

Hällarna vy...



Vi hade en superfin promenad, sol där vi gick, men med det svartblå himlen i söder som filmkuliss.
Och på fredag...
Ska vi ta nästa uppfostrings-steg!
Jag och Milou ska börja träna:
Gå utan koppel!
Dvs jag ska släppa henne lös, och hon ska börja lära sig "Följa matte utan navelsträng".
Vi ska göra som jag gjorde med Flisan, vi ska gå den nedre vägen längs havet på Hällarna.
Där kan inte inte ramla ned för ett berg eller springa iväg ut på någon väg.
Hon är ju faktiskt 5 månader nu, så det känns som om det är dags.
Ja, det är nu allvaret börjar, jag är lite pirrig faktiskt.
Men kunde jag lära Flisan det...
Kan jag nog lära Milousan det också!
Jag LÄR återkomma när vi kört vårat första "klippa navelsträngspass" är avklarat.
Nu ska jag kissa vovven, se "True talent" och sen gå och sova.
Imorgon väntar jobb igen.
Vi ses innan jag cyklar iväg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0