Det var det dummaste jag hört...

Så var det morgon och dags för jobb igen.
Jag är trött.
Igen.
Trots att jag la mig tidigt och har sovit som en stock.
Men efter idag är jag ledig jättelänge till nästa pass, så jag får försöka ta det lite lugnt då.

Igår läste jag en liten notis i tidningen att en Rudolf Törlind tyckter att stranden Norsta Auren på Fårö skall bli mer tillgänglig för TURISTER.
Som medborgarförslag har Rudolf lagt att det borde byggas en väg och cykelväg ner till stranden.
Plus att det ska finnas soptunnor och fler bajamajor.
Att det ska finnas en parkering och att den ska avgiftsbeläggas och att sommarlovslediga ungdomar ska sköta den.
För som han skrivit:
"Genom att avgiftsbelägga parkeringen kan Region Gotland" få pengar till skötseln"!
NU...
Tror jag att jag smäller av!

Tack men NEJ TACK!!!!
För TURISTER och för trängselbenägna personer finnes Sudersand!
Visserligen lika överbefolkat som Tofta, men det räcker gott och väl.
Att exploatera och förstöra en av Fårös/gotlands vackraste stränder, dit NÄSTAN bara gotlänningar hittar till...
Det är kriminellt i mina ögon.
Det är en strand dit det kommer folk ja...
Men det är långt, långt mellan filtarna och man kan ströva och hitta enskilda platser i ensamhet.
Hur tänker Rudolf?
Är han turist eller boende på ön?
Jag gissar turist alternativt sommargotlänning.
I mina ögon var det det dummaste jag hört/läst på ett tag.
Norsta ska vara orört, Norsta ska vara svårt att hitta, Norsta ska vara otillgängligt, Norsta ska tillhöra helst endast gotlänningar/fåröbor med EN OCH ANNAN turist.
INTE...
Alla turister!
Norsta (och helst Fyren också) ska vara en oas i ett annars hektiskt strandliv överallt på denna ön.
Det är så bra som det är nu.
Punkt!
Så, nu har jag haft en åsikt om det, nu måste jag hoppa i duschen och sen...
MOT JOBBET!
Vi ses.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0