Färdigfirat!

Vad hände sedan under dagen...?
Ja, mysdag faktiskt.
(fast jag HAR INTE glömt det sumpade städet...)
Sonen kom hit med sin kompis vid 12-tiden.
Vi stack till Ica och jag köpte en massa fikabröd, plus tog en tårta som jag fick gratis via kupong.
Vi drog järnet mot söder, närmare bestämt Björkis/Brännhaga.
Solen sken och vi med den.
Syster-Yster med familj joinade, och vi var nästintill ENSAMNA och slog läger vid poolen i solen.



Camp Soldyrkarna!
Skrev sms till Nybyggarkussen, det är inte utan att man saknar dom när man åker till Björkis.
Så sitter dom hemma i Norge.
Kom tillbaka!!!

Iallafall, ja, man skulle kunna säga att vi hade ett lite EFTERFIRANDE av min födelsedag idag.
Ja...
För egentligen fyller jag ju inte år förrens imorgon, men jag har ju faktiskt REDAN firat min födelsedag...
Jepp, 40-årsdagen är redan firad och avklarad, fastän den faktiskt inte är förrens om 18 timmar.
Men idag hade vi ett minifirande på Björkis och jag hade då köpt fikabröd, och då fått gratis köpetårta på kupong.
Ett litet efterfirande, fast ändå förfirande.
Fast NU...
Är det SLUTFIRAT.
Färdigfirat.
Så jag dukade upp wienerbröd, chokladmuffins, butterkaka och kupongtårta, och vi smaskade i oss så det stod härliga till.
Efter vi hade plockat bort allt, satte STÄDTANTEN igång och dammsög stenplattorna...



Nej, jag menar STÄDVOVVEN såklart.
Ja, det var väl en och annan fikasmula, men dom försvann snabbt i städvovvens dammsugarnos!
Bad blev det också, dock inte för mig, jag har jordens lingonvecka.
Nästan så jag lämnar snigelspår efter mig...



Tyvärr hade dom dragit för hela poolen idag, sonen ville att vi skulle öppna upp när vi kom dit, men jag frågade inte...
Barnen glömde bort det efter ett tag och det gick bra ändå.
Kidsen var i från det vi kom, kort fikapaus för dom, sen i tills vi drog vid 17-tiden.
Ja, så det blev en mysigt minifirande som jag bara kände för eftersom det blev så fint väder idag.

Milousan och jag hoppade av vid Hällarna och gick hem därifrån.
Kom hem vid halv 7, fixade en snabb soppa, sambon stack och köpte pizza till sig.
Jag hann med en dusch och så kom bästisen över med dottri och fick fika och glass samtidigt som vi åt.
Så har vi sett film ihop.
Ännu mera mys.
Och detta var väl typ en "ungdomsfilm" vi såg, bara det att VI VUXNA skrattade mer än "ungdomen".
Hon varken skrattade eller drog på munnen.
Det var en hel del sexskämt, kanske roligare för oss gamlingar än "ungdomen".
Hon ville väl helst lämna rummet och huset.
Ingen höjdare att se på sexskämtsfilm med mamma och hennes polare.
Hade nog inte jag heller tyckt om jag varit 17½, jag hade hellre dött när jag var 17½.
"Ungdomen" var tuff som satt kvar ikväll.
Fast det var lite romantik i filmen också
Jag har soleld förresten.
Nu ska jag se på en annan film med sambon.
Imorgon, om några timmar, återkommer jag på min 40-årsdag.
Som redan är firad, men INTE ÖVER...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0