Hundmobbing...

Idag gick promenaden lika bra som dom andra dagarna, och idag mötte vi hunden Charlie när vi kom till Hällarna.
Eller vi mötte matte först, Charlie var "på jakt", och jag frågade då såklart matte om jag fick träna inkallning när Charlie kom dök upp.
Dvs att dom fick hälsa lite snabbt och sen skulle vi gå vidare och jag skulle få med mig Milou.
"Självklart", sa Chariles matte.
Gud så bra när man träffar villiga försökskaniner, tänkte jag.
Sjysst att folk (och hundar) ställer upp!
Charlie kom, dom hälsade, Milou fick tokfnatt i vanlig ordning över att träffa en annan hund.
Jag och Charlies matte sa "Hej då" och så gick jag.
Kallde på Milou, och hon kom direkt.
Bara för att sen dra järnet efter Charlie och hans matte så fort hon fått godisen!
Jag kallade in henne igen, hon kom och då kopplade jag henne.
Lika bra det, vet inte VILKET som är bäst, men det fick bli så idag iallafall.
Så att hon fattar att "Nu går vi vidare"...
Jag ska kolla med min hundexperts-bästis!

Nåväl, vi fortsatte vår promenad, gick samma runda som vi gick igår, bara det att vi/jag klättrade ner för berget.
Dumt beslut tyckte jag först, för idag var det någon form av friluftsdag för Södervärnsskolan, så det var FULLT med ungar där nere.
Men...
Det blev å andra sidan BRA träning för Milousan också.
Hon fick glädjefnatt av allt folk, skulle hälsa på alla, fast kände att det var för mycket folk...
Så hon sket i alla ungarna och gick med mig istället!
Lyssnade på "Kom" och "Framåt".
SKITBRA!
Fick dock bära henne där det satt folk och åt, annars hade dom väl haft en GLAD VALP mitt i lunchen.
Det hade nog inte varit så uppskattat.
Men bra träning trots allt.

Så kom vi till Kneippbyn-trappen.
Jag bar Milou upp för trappen (och ner för stigen också när vi gick neråt...), min gud.
Nu är jag dock så otränad så det liknar ingenting!!!!
Jag trodde jag skulle dö i en hjärtattack, först var det jobbigt att bara ta sig uppför trots att det var en trapp.
Men att konka på Milou gjorde det ju inte lättare, det var som värsta gymträningen.
Jag kunde knappt sätta det ena benet före det andra den sista trapp-etappen.
Shitpomfritt.
Vi kom upp tillslut, och jag ville lägga mig ner och dö.
Men då hade vi ju hälften av promenaden kvar, hipp hipp hurra.
Ja, det var bara att knata på, och Milou, ja, hon hade energi kvar iallafall.
Jag...
Var som en duracellkanin utan batteri.
Men ANNARS var promenaden lika mysig idag som alla andra dagar.
Koppelfritt äger!!!

Lite senare på eftermiddagen skulle vi sen iväg och fixa lite ärenden, jag och mamma.
Bla skulle vi till Zooaffären och köpa både kanin-o-hundprylar.
Och i zooaffären blev vi utsatta för HUNDMOBBING av värsta sort!!!!
Inte av personalen i affären dock, utan nån djävla HUNDFOTOGRAF som var där och skulle fota hundar.
En DRYG djävla 08:a!
Ursäkta alla stockholmare nu, men han VAR dryg och dum i huvudet och hade en dryg djävla stockholmdialekt.
Jo...
Då var det ju så här då´ra, att jag hade med mig Milou in i butiken, dels så skulle vi prova ut nytt halsband, vill ha "halvstryp" nu...
Och dels tänkte jag väga henne (nu vägde hon 4.5 kg på pricken).
Jag satte henne i en kundkorg, och körde runt lite medans jag plockade i vad jag skulle ha i pryl-och matväg.
Då dyker den här snubben upp och börjar "SPRÅKA".
Eller rättare sagt:
Talar om för mig att jag valt EN SKITRAS till hund!
Jo minsann, det hade jag, enligt honom.

Och då började det med att han frågade vart jag köpt Milou, om hon var från gotland...?
Nej, hon är från en kennel i gävle, svarade jag och såg glad ut.
"Mhm, gillar du den där hundrasen?", frågar han då.
Eh ja, sa jag och skrattade, naturligtvis, annars hade jag väl inte köpt en sådan hund.
Då dök han ner i korgen och sa (pratar babyspråk med Milou, INDIREKT till mig):
"Jaså, här sitter du så fint, jaaaaa, såna här SMÅ HUNDAR tycker inte jag om, nääää huuu.
Det ska vara STORA hundar, jaaaaa, hu så FUL du är då..."

?????
Ursäkta?

Han fortsätter (rakt mot mig nu):
"Ja själv gillar jag verkligen inte såna här hundar, dom är FÖR SNÄLLA helt enkelt!
Det är hundar som vill vara för mycket till lags, inget motstånd i hunden liksom.
Nä, det ska vara stora hundar med en djävla massa "GO" i, hundar som man får jobba mycket med.
Rejäla hundar!"

(Va i helvete, är han DUM i huvudet eller...?)
Jag tappade målföret, bara gapade av förvåning.

"Ja, min dotter har en sån här, och jag brukar passa den.
 Ja visst, dom är jättesöta och så va, men ingen hund att ha i mina ögon."

Då...
Kom mitt målföre tillbaka.
Jaha, du säger DET du, men...

"Ja, alltså missförstå mig rätt nu, men dom här hundarna är inget att ha!"

(missförstå mig rätt, nej nu djävlar...)

Hörrudu du, jag är väldigt nöjd med den här hunden, den här RASEN, jag gillar lynnet på rasen och JAG...
Var ute efter en liten, behändig men SPORTIG HUND, och det har jag fått i den här hunden.
Jag var inte ute efter en stor och besvärlig hund när jag köpte hund, detta passar MIG.
Är det OKEJ för DIG eller?????????????
(idiot!)

"Sportig, ja men du kan ju inte gå så långt med den här valpen ännu, den kanske blir sportig sen, men det är väl tveksamt."
Vi har gått 6 km idag, svarar jag då dumt nog!

"6 km, med den där lilla, ska du ta LIVET AV den eller?"
Nej, men hon gillar att gå, hon tycker det är kul och hon har mycket "GO" i sig, och då går vi, hon är lite mer än 5 månader.
"Du, du kommer paja hennes leder och ben, bara så du vet!
Du skapar ett BEHOV av "att gå" som hon inte behöver ännu."

(jaha, då var jag djurplågare nu också...)

Okej, det är möjligt att jag skapar ett behov...
Men så har jag kollat med TVÅ veterinärer och med vänner som håller på med hundar och tävlar.
Dom har sagt att det är helt okej att gå med henne så länge hon har lust att gå och tycker det är kul.
Vilket hon gör...
Jag hoppas att jag inte pajar några leder för henne, men jag går på vad "expertisen" sagt till mig, jag känner mig trygg med det!

"Du, veterinärer ska man inte lita på, du ska kolla med uppfödaren..."
Du säger det du, sa jag igen, och så vände jag människan ryggen och gick mot halsbanden.
Och han följde efter.
Babblade vidare och jag...
TOTAL-IGNORERADE människan!

Vilken stolle.
Vilken otrevlig idiot.
Dessutom kalla MIN BEBIS för FUL!
Ja, han hamnade på "Svarta dödslistan" direkt.

Samtidigt som jag blev osäker inombords IGEN.
Ja, här skapar jag ett "behov"...
Ett behov av motion.
Som hon egentligen fått ända sedan hon kom, eftersom hon sprungit runt dagarna i ända i trädgården sen DAG 1.
Jag har kollat av med kunnigt folk, jag HAR frågat om leder och knän, borde jag inte göra rätt då om jag märker att hon tycker promenader är kul?
Hon får ju gå i sin takt, som å andra sidan är djävligt snabb.
Ja, kanske 6 km är lite för mycket i nuläget...?
Eller?
Men 4 km är garanterat MINST vad hon behöver, hon älskar det.
Jag blev så djävla sur på gubbfan (i min egen ålder) som för det första DISSADE min hund, rasen och sen läste lusen av mig med ett pekfinger uppkört i näsan på mig.
Vad är rätt och vad är fel?
Veterinärer borde väl veta ändå, mina vänner som hållit på med hundar sedan Dackefejden BORDE väl veta...?
Ja, inte vet jag, men han gav mig ett riktigt dåligt humör och jag ville bara att Milousan skulle förvandlas till en PITBULL och bita snoken av honom.
Inte PUSSA på en karldjävel som står och säger att hon är FUL, fy fan.
Ja, så det var vår dag, hitentills...





Kommentarer
Postat av: Åsa

Hei



Det var det frekkeste...

Denne karen MÅ jo være broren til idioten som jeg fikk en overhøvling av i sommer. Samme ekkle rase-



2011-08-31 @ 18:07:55
Postat av: Bloggaren Herself

Jo ta mig fan, visst måste dom där två dumskallarna vara bröder.

Bröder av Idiot-orden!!!

Och en riktig djävla "förstå-sig-påare", hundrasist och själv...

Blev jag visst en simpel djurplågare.

Usch och fy för såna däringa RASER till gubbar.

KRAM

2011-08-31 @ 18:47:32
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: veronica

blir seriöst riktigt förbannad när jag läser om detta. vad hade han för ändamål med att rent ut sagt pissa på både dej och din hund. DU har gjort ett val, som HAN inte behöver ha ett dugg med att göra. Jävla människor som ska lägga sig i andras liv. Han har säkert (förhoppningsvis) haft en riktigt jävla dålig dag. Hoppas han fick foten påkörd ute på parkeringen.

Ta inte åt dej av vad han snackade om! Kram på dej

2011-08-31 @ 20:31:15
Postat av: Bloggaren Herself

Jag hoppas OCKSÅ att han fick foten påkörd på parkeringen, BÅDA fötterna och ena armen dessutom.

Plus att hans kamera blev mosad.

KRAM tebaks sötis :D

2011-09-01 @ 20:00:29
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Syster J

Varför inte ta å köra av SAMTLIGA armar och ben??!



Vadå skapa behov av att röra sig? Har inte alla hundar (och människor) det helt naturligt? Det är väl snarare så att du har en ljuvlig hund av sällskapsras som klarar av att ena dagen aktiveras för fullt för att nästa inte göra annat än skrutta runt i trädgården. Och ligga vid dina fötter på en fluffig rosa dunkudde när du stickar..:)



Fram för fler långpromenader för Milousan!

2011-09-02 @ 14:08:59
Postat av: Bloggaren Herself

Tack vännen, ja det känns som om jag gör rätt ändå :D Kramkram

2011-09-03 @ 11:27:38
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0