Jag tycker det luktar BUS lång väg...

Idag har vi fått TVÅ hundkompisar, Lovis och Kashmir!
Båda bor relativt nära och båda har jag bjudit att gärna titta in igen.
Ja, först så kom vovven Lovis förbi med Maria, en tjej som jag sprungit på lite då och då när vi varit ute på promenad jag och Milou.
Idag kom hon med sin mammas hund som hon brukar ha ibland, vi började snacka och sen bjöd jag in dom i trädgården!
Detta var första gången Milousan kunde leka med någon i sin egen storlek och utan koppel.
Lovis är en blandras av 3 sorter, bla bichon frise, alltså helt lagom storlek att busa runt med.
Och SOM dom busade, framförallt Milou!
Hon höll på att ta kål på den där stackars Lovis, för så fort Lovis försökte vila...
Då hoppade Milou på henne och så var dom igång igen!
Jag bjöd in Maria att GÄRNA titta förbi när hon var i faggorna här nästa gång med sin lilla lånehund.
Det kan bli en jättebra kompis för Milousan.

15 minuter senare kommer farbrorn några hus bort, med sin nya collievalp Kaschmir!
Ja, vi som aldrig pratat någonsin, men som nu via våra hundar blivit bästisar.
Och stackars Kaschmir hade för några dagar sedan blivit biten rakt över nosen av en annan collie, och vågar nu knappast lämna tomten utan husse får DRA honom ut på promenad.
Dessutom har han blivit livrädd för andra hundar.
Inte bra...
Jag bjöd in dom också på tomten så Kaschmir fick leka med "lekvänliga" Milou!
Det gick jättebra.
Först var Kaschmir jättereserverad, sen åt han upp Milous kräks (hon kräktes upp lite mat i rent tokfnatt när hon lekte våldsamt med Lovis... ) och sen...
Jagade Milou och Kaschmir runt på tomten och busade.
Skitbra, eftermiddagspromenad behövdes INTE idag som ni kanske förstår, jag trodde hon skulle få hjärtstopp tillslut.
Hon var SÅ glad över att få busa med hundkompisar.
Jag sa till farbrorn, som jag kanske ska fråga vad han heter, att dom GÄRNA fick komma in och busa igen dom också!
Ja, så det blev mycket bus idag.

Det blev alltså inte så mycket vila för min del heller, för jag har gjort en hel del här hemma till.
Sen kom mamma hem med min moster, vi fikade, och sen stack jag iväg och hämtade mitt paket från Stoff & Stil!
Jag var supernöjd, men det blev ETT misstag...
Jag hade beställt fel byxmönster!
Men det kan väl inte vara så svårt att skicka tillbaka?
Har inte kollat upp det ännu, men ANNARS var jag nöjd och den nya, stora skärplattan var jag jättenöjd med.
Kommer bli så mycket lättare att skära ut större bitar av tyg med den.
Jag skär ju helst, det blir ju mycket snyggare och jämnare än att klippa!
Fortare går det också, och den jag haft är så liten, nu har jag en stor.
Ja, så nu har jag lite att pyssla med vid nästa regniga dag.

Nu har vi ätit hämtmat för vi var alla så trötta och slut efter den här dagen.
Nu ska vi se film, "Rödluvan" eller "Red riding hood" som den heter på engelska.
Nu är det väl inte den vanliga Rödluvan, utan mer en ungdoms-rödluva-varulvsfilm, en film som passar sonen.
Sonen har för övrigt börjat med en helt ny aktivitet efter skolan denna veckan.
När barnen slutar skolan för dagen tar dom sina cyklar och...
Cyklar omkring!
I flera timmar.
Jaha, jag har försökt ta reda på vad den där aktiviteten går ut på, alltså VART dom cyklar och så vidare.
Men med tanke på vilken kommunikation jag och sonen har nu, han i sitt begynnande tonårsstadie...
Så är uppgifterna knapphändiga!

Ikväll fick jag ur honom:
"Vi cyklar på GUPP typ..."
Oki, VAR då?
"Ja, utanför skolan!"
Jaha, men VAR utanför skolan finns dom där guppen?
"....(tystnad)....)"
Ja, som ni säkert förstår, här målar man upp något mysko med det hela.
Men sonen...
Han har antagit musseltystnad, han klämmer åt mun-skalet lika hårt som en mussla som vårdar sin pärla vad gäller det där "cyklandet i timmar efter skolan".
Jag får luska vidare, jag tycker det luktar BUS lång väg!
Nu, film!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0