Maddes bibel har ramlat ner i brevlådan, HALLELUJA!

Gissa vad som kom med posten idag...?
Jo, MIN BIBEL!
Stoff & Stils HÖSTKATALOG hade ramlat ner i brevlådan, hörde jag ett "Halleluja"?
Ja, det hörde jag minsann.
Och änglarna sjöng i kör, ja, dom sjöng verkligen JÄTTEHÖGT!
Gissa om jag blev glad, jag blev så glad att en bomb hade kunnat slagit ner i skallen på mig...
Och jag hade ÄNDÅ varit glad.
Så glad blev jag.
Gladgladerigladisglad!
Så nu ska jag beställa mönster så det står härliga till, och sen...
Ringa Nybyggarkussen och casha ut min födelsedagspresent!
Ja, jag har nämligen fått en summa pengar i 40-års present av henne och Idolen, så jag kan handla tyg på Stoff & Stil
Fatta den lyckan, säger jag bara.
Så till att börja med ska jag, när jag beställt mönstret själv, fått tyg av kussen, sy mig...



Den där SKITSNYGGA, MÖRKGRÅA kappan!
Dra mig baklänges på en skottkärra, tror jag lägger till lite broderier på kappan också.
Sen är det Indiska-kopia direkt.
Jag drägglar!
Jag dör.
Jag ÄLSKAR.
Jag vill SY.
Och min mor, som också fick se kappan sa:
"Den var skitsnygg, men den är väl för svår för dig...?"
Eh nej, det är svårighetsgrad 3...
Så kan jag sy ett LINNE i svårighetsgrad 3, så kan jag väl sy den där!?
Det är bara att ta det i lugn takt.
"Jaså, ja, men den ser svår ut, jag tror inte du klarar av att sy en sån"
But thanks for the support, mommie dearest...
Tänkte jag, och fnös.
Hon ska få se minsann, jag ska svänga ihop en sån där så hon blir GRÖN av AVUND!



Jepp, Shrek-dräggel-grön av avundsjuka kommer hon bli!
Och jag kommer inte sy en till henne.
Tvivlare göre sig icke besvär hos mig, iallafall inte om dom tvivlar på just mig.
Eller min syförmåga!
Strunt i Shrek-morsan nu, sen ska jag sy...



Dom där übercoola byxorna...



Och den där klänningen ska jag OXÅ sy...
(love, love, love, love...)



Brallorna, yummie!
Ja, och MER var det, bla en fleeceklänning, en snurrtröja och mer, mer, och åter mer.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Men en hel del ska jag börja med att sy till mig själv.
Jag skulle helst börja redan redan idag, men ikväll beställer jag mönster via nätet.
Ja, vilken TOPPENDAG!

Och det tar inte slut här, åh nej...
Jag och mamma åkte till Gnisvärd och glassade vid poolen.
Det var vi och en jättemysig familj med två barn.
Vi hade faktiskt några trevliga timmar ihop, barnen fick leka med Milou och gjorde det lagom och fint.
När jag sa ifrån att det var nog, respekterade dom det, och lät henne vara och vila...
Och när Milousan var på hugget igen, ja då var det okej att gosa igen.
Ja, vi har haft en bra dag.
Min KROKODILHUD är svart!

Hudcancer nästa.
Nä, usch...
Ja, och nu ska jag ta dagens andra dusch, beställa mönster, så ska sambon och jag ska se en film som jag egentligen inte vill se...
Den verkar inge bra.
Men jag hoppas jag blir överraskad.
Återkommer kanske om en stund.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0