Rapport från en solstol igen...

Idag blev det ÄNNU en superskön dag, och...
En riktig Madde-lyx dag!
Först...
Gjorde jag och Milou ett ärende på stan, vi ställde cykeln vid Österport och sen blev det PROMENAD-PREMIÄR i östergravar!





Och det vart ju en ny succé, så medans molnen sprack upp, promenerade vi längs muren!
Milou var överlycklig över nya promenadstråket, bäst och passa på att njuta lilla gumman, tänkte matte.
För du ska snart bli varse hur autistisk din matte verkligen ÄR i sina promenadstråk.
Ringmuren runt (den korta promenaden)
Hällarna-Vibble å tebaks.
Östergravar-Kärleksstigen-Snäck å tebaks.
Ja, roligare än så kommer det inte bli i ditt promenadliv
Det är ju å andra sidan djävligt LÅNGA promenader, så hon kanske blir nöjd ändå.
Men idag var det kul, och mycket att lukta på.
Vi gick till Nordeport, in genom porten och sen tillbaka genom stan till Öster igen.
Det blev en ganska lång promenad.

Sen...
Pep vi in till mäklaren och beställde husvisning

Och så kom vi hem här.
Solen stekte, morsan skulle till sin syrra, sitta hemma i trädgården?
Nä, det kändes inte aktuellt!
Jag slängde i mig en macka, fram med badväskan, pratade med sambon om han kunde hämta mig efter jobbet...
And of we went, till busshållplatsen.
Vi tog bussen till Gnisvärd!
Första gången för Milou att åka buss, och det gick finfint!
Tog 15 minuter, sen fick vi hoppa av vid stora vägen, bussen gick inte till havet vid denna turen (12.35)
Nähä, osis.
Det blev det till att gå typ 2-2.5 km till för Milou!
Kanske mer, jag vet inte hur långt det är från vägen till havet faktiskt.
Det KÄNDES långt, men vi pinnade på.
Jag har ju inte en hund som INTE gillar promenader om jag säger så.
Och sen blev det ju vila i flera timmar.



Så vi gick...



Och vi gick...
För att komma fram till:


Ett poolplejs där det var EN familj när vi anlände, som sen gick 15 minuter efter att vi kommit.
Det innebar med andra ord att jag och Milou sen hade HELA SKITEN för oss själva!!!!!!
Nu fattar ni som känner mig kanske, att detta var MADDE-LYX å det grövsta.
Jag, hunden, ENSAMHET, gratis poolbad, bok och virkning, fy fan, jag har haft en riktig toppendag ska ni veta.





Ja, det blev ytterligare en rapport från en solstol.
Så hämtade sambon mig på väg hem från jobbet, har gjort fisksoppa, ätit, nu är det Mums-Mums som hägrar (alltså Allsång med Måns ;), sen en film med sambon.
Sen sova, sen jobba.
Vilket jag ser jättemycket framemot, det kommer bli en supermysig dag för HELA JOBBET imorgon.
SOL ska det ju bli, och vi ska ut på landet allesammans
Vi ses imorgonbitti.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0