Vi kom hem med trosor på...

Det blev en utflyktsdag kombinerat med sol och bad!
Sämre kan man ju ha det.
Vi drog från stan och sol/moln mot södra gotland, jag, sambon Rob (Lowe ni vet ;), sonen, Piff och Puff.
Mamma var väl inte sugen på utflykt egentligen när jag var nere och frågade om dom skulle med, men Moster Puff var sugen.
Det var ju varmt ute, trots moln och som Puffen sa till Piffen:
"Har vi något annat att göra?"
Nä, det hade dom ju inte, men jag sa att Puffen kunde faktiskt åka med oss SJÄLV, så kunde surpuppan sitta hemma och sura själv.
Men nu åkte morsan med iallafall, fast SOL skulle det ju inte bli, sa hon...
Det BLIR sol, sa jag.
Och det blev det ju

Vi styrde först kosan mot Sanda, kollade ett hus sambon hjälpt till och byggt på, åkte in och tittade på hur min gammelmormors (eller min pappas mormor Hildur) hus såg ut nuförtiden.
Det hade blivit en hästgård.
Sen kom vi fram i Klintehamn, vi skulle fika på Bullboden, kolla Hassela Vävars och Jerogs Loppis.
När vi skulle fika och kom till Bullboden, då var bullarna SLUT, och det mesta andra i fikaväg också!
Va, ett fik som får slut på det mesta utom mackor, vad är det för fik?
Vi kollade Jerogs och Vävars, köpte inget, men VILLE GÄRNA.
Båda ställena har ju massor med fint!

Sen drog vi till "ett ställe" och kollade in en...
Sommarstuga.
En sommarstuga som jag, sambon och sonen i all sin skruttighet blev DÖKÄRA I!
Huset var inte mycket att snacka om, en sockerlåda i 70-tals stil med utedass, men LÄGET...
Åh fy fan...
Läget var lugnt, bara en granne, skogstomt, och enbart skog bakom huset, skog till höger om huset, nära busshållplats (1 km), ca 2.5 km till havet och OÄNDLIGA PROMENADVÄGAR längs Ekstakusten.
Dra åt pipsvängen.
Rakt ovanför Djaupvik.
Jag kunde se mig själv koppla på en slag och utedusch och duscha ute som vi gjorde när jag var liten.
Helt okej för mig.
Jag såg mig själv hoppa på cykeln med hunden i cykelkorgen, svischa ner till havet och sen gå havspromenader till DÖDS.
Ja, jag är toksåld, vi skulle aldrig ha råd att köpa huset för det pris dom begär nu, men jag tänker så här...

1. Världens ekonomi störtdyker, huspriser kommer att dala i takt med att ekonomin är urusel.
Det har det redan gjort i andra delar av landet.
Räntor stiger och folk går på knäna.

2. Jag och sambon har INGA lån!
Jag har betalat av mitt CSN-lån förra året, och vi har inga dyra huslån som vi sitter på.
DET...
Har många andra som är både yngre och runt vår ålder och plus 10 år till.

3. Hur många ÄLDRE med vill köpa en sommarstuga utan bekvämligheter som toa och dusch?
Inte många gissar jag.
Folk i min mors ålder och kanske något yngre som SKULLE kunna ha råd med en sån här stuga...
Dom tror jag inte har lust med ett hus som behöver den fixas, målas, och som sagt saknar bekvämligheter...
Nej, jag tror inte det är många som är intresserade av ett sådant här halvruckel att fixa på.
Dagens pensionärer är alldeles för bekväma.
I HOPE!!!!

Nä, här gäller det att ha is i magen, för går det dåligt för världens ekonomi...
Det är bara bra för två fattiglappar som oss utan lån.
Kanske man skulle våga sig på ett riktigt djävla SKAMBUD om X-antal månader när/OM huset fortfarande står osålt...?
I HOPE!!!!
Jag skulle verkligen DÖ av lycka om jag fick äga ett sånt här 70-tals ruckel med orange kök och träpanel.
Jag skulle dö.
Jag = Sommarstuga, sommaren 2012?

Vi har faktiskt ALLA redan flyttat in...
I fantasin.

Sen drog vi en runda längs Ekstakusten, solen började komma fram.
Vi stannade och fikade vid "Fröjel Resort", det var superhärligt, god fika och jättegod morotskaka, tyst och mycket lugnt.
Och eftersom solen lyste, drog vi sen järnet till Gnisvärd!!!



Rapport från en solstol...



Rapport från en gräsmatta...



Det går inte att får en enda FUL bild på den här lilla sötnosen, det är helt omöjligt.
Hon är helt enkelt fotogenique!



Rapport från en pool...
Bruningen till vänster i bild är såklart undertecknad





Ja, det kunde ju blivit en dålig dag...
Men så blev det en lika mysig dag som igår, toppad med sol och bad som är det bästa av allt.
Enligt mina mått mätt iallafall
Mamma och Moster Puff var också imponerade av vårat nya poolsmultronställe idag.
Det var bara vi och två andra tjejer, lika tyst, behagligt och lugnt som igår.
Vi hade hela poolen för oss själva, och vi betalade bara för sonen.
Jag och sambon badade gratis.
Vid halv sex, vanlig hemåkningstid drog vi mot stan och så släppte dom andra av mig och Milou vi Hällarna.
När jag och Milousan promenerade ner mot havet var det NÄSTAN så jag ville gråta.
Det var så ljummet och så vackert så det var inte klokt, och syrsorna knirrade en sensommarsymfoni i gräset.
Det var synd att jag inte tog med kameran, för det var MAGISKT vackert och inte en själ i sikte.

Först kissade hunden och sen...
Blev jag kissnödig.

Ja, som sagt, inte en kotte i närheten, så jag smög in lite diskret bakom ett träd och satte mig och kissade!
Hann precis pinka klart, så hör jag en bil.
Va fan, så djäkla typiskt, inte hann jag torka mig med något lämpligt gräs...
Här var goda råd dyra, jag fick "skaka murran" så gott det gick, och fort upp med bikinitrosorna.
Tack gode gud för trosskydd!
Ja, bilen som kom upp från havskanten på en grusväg hann väl se mig med uppdragen klänning till höfterna, randiga bikinitrosor och EXTREMT bruna ben.
Ja, här går jag serni och spankulerar med min lilla vovve, drar upp klänningen och blottar mig för första bästa bil, titta GÄRNA medans ni har en chans!
Kul för bilen med Herr Chafför och passagerare!
Mindre kul för mig, men dom såg mig inte KISSA eller dra upp trosorna iallafall.
Sen gick promenaden utan incidenter, vi kom hem med trosor på, och kisset i skogen
Nu ska jag snart gå och sova.
Jag är dödstrött.
Jag kommer förmodligen drömma om ett hus, ett hus inte så långt ifrån havet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0