Sol i sommar...

Hemma från jobbet igen och det var SÅ KUL att få komma till jobbet och få höra att man varit efterlängtad.
Få förunnat, ja, det är LYX.

VAD blir det idag då?
Ja, önsketänkandet är STRANDEN för solen börjar visa sig.
Och igår, när jag och min ena arbetskompis pratade om hur sommaren varit, och jag sa att jag tyckte det varit den bästa sommaren EVER...
(vädermässigt, var vi inne på )
Då vart hon väldigt förvånad och sa att hon tyckte att det varit en URDÅLIG sommar!
WHAT?
Vilken sten har hon legat under tänkte jag, och sa att så brun som jag är iår...
Det har jag aldrig varit!!!
Jag tycker det varit sol jämt, förutom dom där 4-5 jätteregniga dagarna, och kanske några kvällar.
Men då ligger man ju ändå inte på stranden.
Och så sa jag att det kanske beror på vart man varit, sa att vi varit mycket ute åt "söder" och då kan det ha varit urdåligt i stan, och när man passerat Tofta...
SOL.
Ja, jag klagar inte, och som Chifen sa när hon såg mig igår:
"Madde, du är lika brun som en neger!"
Ja, och DET vill jag ju gärna vara, Krokodilkvinnan har talat!

Ja, så jag har iallafall uppehållit mig på dom rätta och SOLSÄKRA ställena i sommar!
Jag tror Nybyggarkussen håller med mig, hon har OCKSÅ fått en sjysst bränna.
Hon jobbar på läderväska, och jag krokodilväska, eftersom jag är lite äldre då!
Och hon fyller år idag, HURRA, grattis lilla Läderväskan från Krokodilväskan!!!
(jag ringer sen...)
Nåväl, jag vill till stranden.
Men jag är väl rätt ensam om det i famlijen gissar jag.
Meeeeen, vi får väl se.
Kanske jag blir överraskad.
Herregud, jag borde väl skämmas, börserna rasar, världens ekonomi är åt helevete, afrika svälter, kravaller i England...
Och jag kan bara tänka på stranden!
Ja, i min lilla del av världen är det ganska lugnt just nu.

Nu ska jag börja min dag här, sonen har en kompis som kommer, hunden ska få lite motion.
Och GUD va jag längtade efter henne igår.
Ja, det har inte lagt sig det där med längtan efter henne när jag är borta länge.
Jag får små hugg i hjärtat och vill bara ha henne med mig hela tiden.
Hon...
Har nog längtat efter mig också, för hon leker "plåster" på mig just nu.
Ja, jag har nog växt ihop med hunden.
Jag vill bara pussa hennes söta lilla fejs hela tiden.
Och idag gjorde det inte så mycket att det lukar lite svagt fisk fortfarande...
Jag GILLAR helt plötsligt "Eau de Fishy" efter ett dygn hemmifrån.
Fast idag är det nästan borta, skönt, då börjar hon bli helt frisk i munnen.
Vi ses senare.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0