En idé...

Det fick bli trädgården idag, jag har solat, mamma ville inte åka på stranden förrens imorgon så jag virkat och...
Kläckte en IDÈ!!!!
Herregud en sån snilleblixt jag fick.
Jag håller fortfarande på och testar mig fram på en bolero, den som jag aldrig gör ett genombrott i med ökningar.
Så helt plötsligt slog det mig idag, att...
Om man skulle göra samma mönster, fast vika det på längden istället för tvären...
Och tar ett tunnt bomullsgarn i fin färg eller fina färger, göra TVÅ identiska längder...
Då skulle det kunna bli en JÄTTEFIN KLÄNNING!!!!



Ja, nevermind att nu detta är ulligt, TJOCKT, mohairgarn, tänk er tunnt bomullsgarn som sagt, och sen en sån här "remsa" till mot denna, randigt eller enfärgat, tajt passform och så syr man ihop framme, bak, och i sidorna...


Och så virkar man en liten "fjärilsvinge" vid armarna...



Smala ränder ska det vara OM man gör en randig, blev inte så fint ritat här.
Ja, jag är väl inte UPPFINNAREN av en sådan här klänning, men jag ska verkligen försöka göra min egen version, i mitt eget mönster.
Ja, så nu ska jag försöka bli klar med det här bolero-testet, sen göra en turkos sjal till mig själv, SEN exprimentera.
Jag skulle GOTT kunna tänka mig en sådan klänning själv, jag ska testa.

Annars så har Milousan också njutit i trädgården idag...









Skinnbenet ÄGER!
Särskilt när det kliar i tänder.
Och nu har jag förstått varför hon fortfarande luktat lite fisk, varför det inte släppt helt fastän det läkt ihop.
Idag hittade jag nämligen DEN ANDRA kindtanden också i soffan!
Alltså har hon tappat två kindtänder med några dagars mellanrum, nu ikväll är dessutom fisklukten borta.
Så inte så konstigt att den hängde kvar då, för även om det läkte snabbt på den ena sidan, tappade hon den andra också som sagt.
Är det inte lite tidigt?
Jag trodde dom tappade sina valptänder senare, hm, men nya kindtänder är redan påväg så...
Ingen fara på taket verkar det som.
Nu ska vi snart fixa lite käk, återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0