Gnisvärd...

Hemma, mätt och belåten efter tacomiddagen, vi...
Har haft en toppendag på strand och i pool!

Idag hamnade vi i Gnisvärd och hör och häpna, SAMBON ROB var med!
Ja, han skulle egentligen bara skjutsa ut mig och sonen, för morsan, som LOVAT strand idag och imorgon...
Hon bangade!
Hon ville hellre göra något med Moster Puff, och jag blev urbesviken.
Men sambon, den godingen, han steg upp för att skjutsa ut oss.
Vi drog först till WindsurfingTofta, där låg det ett molnstråk som bara fylldes på hela tiden, ingen idé att stanna där.
Men mot Gnisvärd...
Där var det ihållande SOL såg solspanaren, dvs moi.
Sambon skjutsade oss tillbaka, och jag bad att han skulle stanna ett litet tag ifall det skulle mulna på där också.
Det gjorde han, och vi gick ner på stranden.



Den var inte optimalt, men det var ju sol och stekhett så vi slog läger ändå, och det var ganska mycket folk för att vara Gnisvärd.
Sanden var blöt, det var lite tångigt, men havet var klart så jag gick i...
"AJ SOM FAN", skrek jag, och det BRÄNDE som eld i vattnet.
Det var iskallare än iskallast, jag har nog aldrig känt så kallt vatten!
Fick lite senare på dagen höra att det var SEX GRADER i vattnet.
6 grader, hur är det möjligt, ena dagen 22, andra 6...
Ja, inte undra på att det kändes som att jag brände mig, det var ju vintertemperatur!
Jaha, stekhett i luften, iskallt i vattnet, men okej...
Jag var ju ändå på stranden.

Milousan...



HON tyckte sanden var optimal!



Men det tyckte inte matte, den djävla glädjedödaren, för...
När hon kommit ner ganska djupt, var det fullt med förmultnad tång.
Det luktade inte tårtkalas.
Hon fick genast "Grävförbud" och jag luktade i pälsen...
IRK, dusch idag också, TYVÄRR lilla gumman!



"Kina, HALLÅ!!!!!", men inget svar från kina tyvärr...



Så gick sambon och sonen en tur till kiosken lite längre upp på vägen, köpte glass och kom tillbaka.
Där fanns en pool, sa sonen, och jag frågade om han ville gå dit och bada...?
För havet var ju inget alternativ.
Jo, det ville han gärna, så vi packade ihop på stranden och tog bilen ett kort tur uppåt.
Sambon...
Han trodde vi bara skulle stanna en kort stund, för nu hade vi ju varit på stranden i TVÅ HELA TIMMAR!
"Men snälla du, sa jag, det är klarblå himmel nu och jag vill gärna ligga och njuta lite till, och sonen vill ju bada nu.
Åk hem nu du då´ra, och så ringer jag sen."
Sambon...
Han muttrade:
"Vi kunde väl mötas på halva vägen..."
Ja, och halva vägen är vid 17-tiden, sa jag, inget att diskutera en sådan här dag.
Sambon kom med in, och det ångrade han inte!!!!
Vi slog oss ner på ett URMYSIGT ställe, det var en familj som badade, en tant (plus två osynliga söner) i en stuga, och så vi.
Vi hade ett helt område och en hel pool nästan för oss själva!





Sambon som varit lite motvals till stranddag, åkte till "Tofta Outlet" och köpte badbrallor, för han hade ju inget med sig.
Han blev badsugen!
Plums i poolen, och killarna hade det MYSIGT.



Simtävling...



Kramar...







Och så solvila!
Till och med jag badade i poolen, efter 16 var det fritt för vem som helst att bada gratis, så jag och sambon badade gratis.
Vi blev kompis med tanten i stugan, hon var en "urstockholmare" nere med sina två söner på 21 och 23.
Dom två sönerna satt inne i stugan och spelade dataspel.
Hade det varit MINA två söner, ja, då behöver ni inte fundera på vad jag hade gjort när vädret var så här vackert och varmt.
Det hade varit marsch pannkaka ut i friska luften, inte ens att fundera på, fastän dom var myndiga!
Tanten gick och "småtutade av stärkande dryck från stugan", pratade med oss, lånade Milou, ja, ganska mysig för hon visste ändå gränsen mellan att vara FÖR jobbig och lägga av i tid.
Hon la av i tid.
Hon pratade lite till och från, var väl sällskapssjuk, vi gillade henne.

Milou...



Hon däckade efter ett tag under en solstol i skuggan.
Ja, vi var där ända till klockan 17.30 och då kunde till och med jag tänka mig att åka hem för då hade det börjat blåsa sista halvtimmen.
Vi hade haft en jättemysig familjedag utan gnäll och gnissel (minus där vid bytet mellan strand och pool då, men det var ju 5 sekunder typ ;), ALLA hade haft en bra dag ihop och alla var glada och nöjda.
Framförallt gillade vi stället!!!
Just idag var det inge folk, lugnt och skönt, precis som man vill ha det.
Eftersäsong när det är som bäst!!!!!
Imorgon ska det ju bli samma som idag, jag skulle gott kunna tänka mig att åka till samma ställe och...
MYSA!
Nu ska vi se "Sherlock Holmes", jag återkommer imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0