Säkerhetsbälte...

Jag hann inte med någe mer bloggande igår som ni säkert märkte.
Jag virkade, åt middag och så kom Klokboken på "Adjö-visit".
Kändes trist.
Nu har verkligen ALLA åkt hem.

Jag var och gjorde ärenden igår, köpte kaninmat och en "pinnskruv med lina" att ha när vi åker på stranden till Milou.
Kostade inte så himla mycket, så även om den kanske inte behövs nästa år, för att hon kommer vara JÄTTELYDIG...
Då har jag inte lagt ut en förmögenhet.
Bra att ha iallafall.
Sen...
Såg jag att dom hade SÄKERHETSBÄLTEN eller kanske heter det säkerhetsselar till hundar i zoobutiken också!
Wow, tänkte jag, kanske något för Milousan när hon blivit fullvuxen?
Hon är ju en väldigt duktig hund som nästan direkt lägger sig ner och sover så fort bilen börjar rulla men...
Hon sitter ju helt lös i baksätet, vi har ingen hundbur eller något sådant i bilen, hon är oskyddad.
Men en sele IFALL olyckan skulle vara framme, kanske inte vore så dumt?
Ja, jag visste inte ens att det fanns.
Eller är det överkurs?
Nej...
Tänk om det skulle hända något, då skulle ju hon inte ha en chans.
Jag är så pjoskig, hon är ju min lilla bebis, det får nog bli en sån där sele när hon har växt färdigt!

Förkylningen har av okänd anledning blommat upp igen.
Snorig och hängig har jag blivit sen igår.
Ja, ja, men fuck it.
Vill förkylningen nu harva runt som "moment 22" så gör det då, inget stoppar en tant med sol i sikte.
Jag ska bege mig ut på hundpromenad med lilla f.d "Fiskbullen" som nu ÄNTLIGEN luktar gott i munnen igen.
Pussarna är välkomna och igår fick hon dessutom en dusch plus tandborstning.
Nu kan man begrava näsan i pälsen och bli ihjälslickad utan att få fisklukt i snoken.
Hurra!
Vi ses senare, efter stranden.






Kommentarer
Postat av: Syster J

Tänkte bara påminna fröken stickqvick att JAG minsann är kvar tills på tisdag! Så ALLA är nog att dra lite väl förhastade slutsatser.:)Men vi syns ju om en månad vi å våra vovvar.

...å sen tipsa om att du kan köpa sele å annat smått å gott betydligt billigare från Börjes i Tingsryd - det lilla varuhuset i mörkaste småland som har mängder av trevliga små aktiviteter. Blir billigare även med frakten skulle jag tro. Prova du så får jag se om det är något för min voffs sen.

2011-08-13 @ 19:27:05
Postat av: Bloggaren Herself

MEN herregud FÖRLÅTIS moi!!!!

Jag trodde du också åkt, nu i tisdags...?

Såg jag inte på FB att du åkt och hämtat Bosse...?

Eller blandade jag ihop tisdagarna kanske, nåväl VI SKA SES innan du åker. Måste ha lite bebisgos med gladungen innan du drar :D

Ska kolla "Börjes", tack för tipset!!! Vi höres snarast, kramen!

2011-08-13 @ 20:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0