Jag ska gå in på Hemnet...

Familjen sover och jag har hunnit med frukost, fika, morgon-tv med skrikiga Alexandra och samtidigt surfat på Tradera!
Bäst och passa på med Tradera medans alla ändå sover, för där blir man ju fast i TIMMAR.
Nu har jag hittat symönster som jag bara MÅSTE förvärva till min, än sålänge, lilla samling av mönster.
Det är som vanligt 70-tals mönster som kommer bli finfina i moderna tyger.
Jag budar och hoppas på vinst!
Brukar ha tur och vinna det mesta NÄSTAN gratis

Har ont i vänsterfoten, drömde inatt att jag var jagad i skogen.
Hm, ja, jag vet att jag sprang utav bara helvete och snubblade på en rot (en jagad-klassiker).
Har förmodligen dammat i foten rätt rejält i sängen.
Eller så har jag varit ute i skogen och kutat i sömnen, fast fötterna var rena så...
Nä, det var nog en dröm.

Himlen har varit GRÅ, nu har den blivit VIT...
Snart är den väl BLÅ...?
Jag ska inte trötta ut er med detaljer om VAD jag vill göra då

Milousan har börjat ta kål på våran nattsömn nu, framförallt min.
Om hon vaknar till på natten bara SKA hon upp i sängen numera!
Hon ger sig inte.
Somna om som hon gjorde förut är plötsligt inget alternativ.
Detta har hon börjat med den senaste veckan.
Jaha, nu har jag bundit RIS för mig egen rygg, detta måste avstävjas på en gång.
Annars kommer detta bli en mardröm, jag blir väckt och det är inte kul...
För jag har så svårt att somna om.
Plus att jag fixar inte att ha "något/någon" på mina ben när jag sover, jag får panik.
Mina katter fick lära sig att ligga vid sidan om, Flisan fick ju bara ligga korta stunder i sängen, men Milou...
Hon är ju ett PLÅSTER, hon ska ju ligga PÅ EN, och det fixar inte jag nattetid.
Alltså får jag nog skärpa mig med "sänggos", annars får jag ett helvete framöver.
Kanske jag redan pajat för mig själv?
Hoppas inte det.

Nu ska jag gå in på HEMNET.
Ja, det där med en sommarstuga är ett av mina mål framöver!
Och...
Jag har släppt min önskan om en stuga åt norr, Lickershamn.
Jag ska mot söder har jag insett denna sommaren, dels för att det är SOLIGARE åt det hållet och dels för att den bästa bussförbindelsen går åt söder.
Har man inte körkort så måste man se till det praktiska.
Ja, jag ska kolla lite i TOFTA/Gnisvärd till att börja med, tror jag bestämt.
Och när jag ser en skruttig lite skokartong som ligger ute länge, DÅ ska jag slå till.
Jag ska ha en sommarstuga, så är det bara.
Vi ses.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0