Bor vi på samma ö?

Mats Pettersson, krönikör i GT har precis som min arbetskompis har en dålig sommar vädermässigt.
Bor vi på samma Ö eller?
Jag tror jag måste skicka Mats en länk till min blogg och visa hur underbar sommaren har varit, dessutom skriva att han borde åkt söderut!
Där har solen lyst för det mesta.
Jag har fortfarande aldrig sett maken till underbar sommar, och har fått så mycket strandtid så det är inte klokt.
Hm, ja, stackars dom som bor på samma ö som jag, och bara haft regn.
Jag och MIN SLÄKT...
Vi har haft sol!
Eller så är vi bara djävligt glada att vi lyser upp vår egen tillvaro....?
Det KAN vara så

Hyrläkarnotan hitentills (7 månader) på ön uppnår till 19.5 miljoner kronor.
Det är en ökning med 15 miljoner kronor mot förra året.
SJUKT HÖG ökning om ni frågar mig.
Sen kan man ju ställa sig frågan varför kommunen har så svårt att behålla ordinare läkare?
Arbetssituationer som är orimliga ELLER...
Kan det bero på att sjukvården privatiseras mer och mer och LÄKARNA SJÄLVA inser vilka djävla summor dom kan tjäna jämnfört med att vara fast anställda???
Tanken har ju slagit en (mig) mer än en gång.
Dom tjänar ju mycket mer pengar än att vara fast anställda, PLUS...
Att dom kan välja sin arbetstid på ett helt annat sätt än när dom är på ett enda ställe.
Ja, och detta på bekostnad av våra skattepengar och patienten.
Jag är glad att jag har Dr. Martin som min husläkare, han är liksom inmurad på Vårdcentralen Söder som murbruket Korpen är byggt av, och lär nog fortsätta tills han går i pension.
Vilket jag hoppas dröjer.
Han är för gammal för att bli hyrläkare nu, I hope...?

Nu ska jag hoppa i le dusch, cykla till jobbet och ha en trevlig dag.
LYLLO mig, och lyllo mig som haft en bra solsommar.
Och fortfarande har
Vi ses imorgon!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0