Har läst en och annan vers ur min tygbibel nu...

Har läst en och annan vers ur min Tygbibel nu...

Nr. 22033, storlek ONE SIZE, blus.
Nr. 24018, storlek 36, kappa.
Allt från Nya Stoff & Stil testamentet!

Första Mosebok, första kapitlet:
Du skall inga andra tygkataloger hava!
För haver du det...
Då åker du ända ner i varmaste viscosejerseyn.



(Å viscosejersey som är så jobbig att sy i utan overlock, fy tusan.
Nä, ett sånt straff vill man verkligen inte ha, bäst att följa sin bibel till punkt å pricka, från pärm till pärm och om igen.
Vill inte få det hett om öronen...
)

Iallafall har jag beställt mönster och två tyger som var på rea, plus en större skärmatta, och tråd att sy pärlbroderier med.
Ifall andan skulle falla på, vilket jag inte tror men den var så billig att OM jag skulle få för mig att brodera något sådant framöver...
Då har jag sån tråd.
Så skulle jag beställa mer av det turkosa tyget som jag köpte i somras, det var slutsålt!
Skit-o-pannkaka!!!!
Jag får kolla med Nybyggarkussen och hoppas det finns kvar i norge, jag skulle ju sy mer av det.
Håll tummarna.
Nu ska jag gå och lägga mig, läsa ut min Knausgard bok, och kanske lite Tygbibel till...
Om jag orkar.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0