Glöm inte snorpapper...

Hemma igen efter jobb.
Gladast är Milou och näst efter henne kommer jag, för jag har längtat ihjäl mig.
Hur kan man längta så mycket efter en liten plutt som denna?
Ja, jag har skrivit det förut och jag skriver det igen:
SÅ-IN-I-HELVETE-MYCKET-SÅ-DET-ÄR-INTE-KLOKT!!!!
När jag såg hennes lilla fejs på trappen när jag kom hem, blev jag SÅ lycklig.
Sen var det pussfest.
Nu har jag gjort den vanliga morgonrutinen, ska ta en dusch för huvva vad KVAVT det är idag.
Jag blev svettig när jag cyklade hem.

Igår, på kvällen såg jag och Chifen en film, "Rabbit Hole".



Eh, mycket kan man säga om en film, men det här var det mest gripande jag sett i hela mitt liv.
Den kändes i magen, den kändes på huden, den var så sorglig, berörande, rolig, fin och jag hade en klump i halsen när filmen var slut.
Behöver jag tillägga att jag grät?





ALLA skådespelarna spelade så bra så det kändes som jag satt mitt inne i ett verkligt drama.
Hur går man vidare efter att ha förlorat ett barn...?
Ja, det är vad filmen handlar om.
Människor tacklar det på olika sätt, dessa skådisar gjorde det så trovärdigt så det kändes som om man satt mitt i deras liv.
Det kändes inte som en film.
Jag kan bara säga:
SE DEN, missa den inte inte för allt i världen.
Den kommer ligga kvar LÅÅÅÅÅÅÅÅNG tid under min hud.
Glöm inte snorpapper.

Tidningar och media svämmar över av nyheten:
Nu ska det bli en KUNGABEBIS!
Tjofräs.
Äntligen.
Som vi har väntat.
Eller var jag ironisk nu...?
Ja.
Fast...
Var det nu inte undertecknad som tyckte att det där med kronprinsessbröllopet var så djävla FJANTIGT och vilket djävla jippo...
Och sen satt jag och den också ICKE rojalistiska bästisen och såg HELA bröllopsdagen?
Jo, det var det visst.
Ända till bröllopsvalsen.
Och dessutom tyckte det var FINT.
Hopplöst att uttrycka åsikter offentligt, och sen göra tvärtom
Nu går väl alla skvallerblaskor och kvällstidningarna i taket av lycka, försäljningssiffrorna kommer öka och spekulationerna om bådet det ena och andra kommer vara oändliga.
Stackars lilla barn, inte kul att vara SPEKULATIONS-OBJEKT redan i magen.
Nu...
Ska jag börja min lediga dag.




Kommentarer
Postat av: veronica

tack för filmtipset. den var heeelt underbar å gripande.

2011-08-20 @ 11:22:36
Postat av: Anonym

Ja, det bästa jag sett på länge! Kram

2011-08-20 @ 16:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0