Vilka färger blev det nu då...?

Landat i soffan och har haft en som gått supersnabbt.
Jag var på stan och fick bara hälften utträttat av det jag skulle, när jag kom till ÖB kom regnet.
Hann precis hem så började det ösregna.
Jag bakade kardemummascones, min bästis kom över på fika, vi fick en liten snackisstund.
Sen skulle jag lägga i halm i kaninburen som jag städade på morgonkvisten.
När jag öppnade halmpåsen höll jag på att smälla av, det luktade så mycket MÖGEL så det var inte klokt.
Ner till morsan så fick vi åka och byta alla fyra påsarna, jag tog en annan sort av halm istället.
Dom andra tre påsarna luktade också mögel, så jag ville inte ha samma sort.
Ja, så lite därimellan så har dagen bara sprungit iväg.

Nu har jag som sagt landat i soffan och ska ha lite virktid.
Eller kanske STICKTID.
Jag har inte testat att sticka på månader nu, och funderar på att starta upp en Åremössa.
Jag vill göra något annat än finsjalen.
Och jag vill sticka faktiskt.
Om jag säger så här...
Bara när jag började cykla i våras hade jag fortfarande problem med att jag kände av nacken.
Dels av sadeln och dels vid gupp och kullerstenar.
Nu när jag cyklar...
Jag känner inte av nacken ett smack.
Så att testa lite stickning, och sen bestämma mig för att "Jag FÅR INTE ONT av stickning" kan funka.
För det den mentala övertalningen av nacken att "jag kan cykla, jag får inte ont" igen har funkat.
Även att jag numera sover obehindrat på BÅDA mina sidor i sängen har jag mentalt övertalat min nacke att det ska gå...
6 månader senare sover jag på vilken sida jag vill, utan att ens tänka på det.
Alltså...
"Jag KAN sticka, jag får inte ont, jag KAN sticka, jag får inte ont."
Jag kör lite Stig-Helmerträning

Ja, så har jag kollat priser på bomullsgarner.
Garnet i Stoff & Stil är 5 kronor billigare!
Fint, då satsar jag på det, dom hade så mycket fina färger.
Och jag ändrar mig i färgvalet, jag vill ha mörklila, ljunglila och mörkcerise-randig klänning.
Satte på mig min favorit-tunika idag, och den har just dom färgerna, dom KLÄR mig.
Alltså ska jag ha dom färgerna.



Eller...



Eller varför inte...



Eller kanske...



Eller så håller jag nu på att bli galen och kommer inte kunna välja färgkombinationer...?
Det finns MILJONER ju och jag gillar mycket.
Sablar!



Nä, nu slutar jag innan jag blir färgknäpp!
NÅGON kombination blir det iallafall.
Nu måste jag laga lite mat, återkommer senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0