Mot plikterna...

Vaknade och började dagen som jag avslutade förra dagen:
Titta i Stoff & Stil-bibeln!
Idag tittade jag på bomullsgarnerna och funderade på om jag ska beställa garn därifrån till den där klänningen jag vill virka...



Den som jag ska designa ihop (på något sätt) själv.
Måste jämföra priser och längd på garnerna HÄR, med dom i Stoff & Stil.
Det fanns så himla fina färger och jag skulle kunna tänka mig en randig klänning i gult, mörk cerise och lila till mig själv.
Nu hatar jag egentligen att byta färg varje varv...
Men i denna klänning lär det ju bli ganska långa varv så då är det väl uthärdligt, och sen får man väl ta det om man ska ha en läcker klänning.
Boleron har jag lagt ner, kommer inte vidare, har en "vanlig" fast i mindre modell att testa.
Och när den är provad, så kommer jag sprätta loss den igen och skicka till "Hjälpstickan", det blir en fin sjal i restgarner till någon behövande i höst.
Har fått lite restgarner i sommar som jag kommer göra lite mer halsdukar av, hälften spar jag, för det var jättefina färger i blått.
Resten blir "värmehjälp" till behövande.
Håller på med en rosa finsjal, gör väl klart den först och sen...
Vill jag skapa något helt nytt!

Tänk...
Snart kan jag skapa en hel uppsättning med kläder.
Klänning, kappa, halsduk, mössa och varför inte ett par benvärmare också.
Shit, här sitter jag och drömmer, men en kollektion när mig.
Shit.
Jag får pirr i magen.

Idag ska det ju regna!
Jag måste sätta fart så jag hinner handla innan regnet sätter igång, dessutom gå ut och gå med hunden.
Sen ska vi ha en MYSDAG och pyssla hemma.
Eller JAG ska pyssla, Milou får väl titta på
Men...
Innan duschen måste jag ta hand om illaluktande sopor i köket och en stinkande kaninbur.
Mot plikterna!!!
Vi ses senare.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0