Stått i en hårfön i hela sitt liv...

Har sovit som en kratta inatt igen.
Kom isäng SENT, eftersom vi var på kräftskiva igårkvälls, somnade som en stock...
Vaknade av en smäll och en hund som desperat ville upp i sängen!
Åska och spöregn.
Ja, så hade jag hunden som ett plåster på kroppen, åskan i öronen, och sen somnade jag väl om såsmåningom.
Men eftersom jag har svårt att sova "med klängiga saker" på mig (dvs vovven)...
Så har jag sovit urdåligt.
Lägger vi då till att jag varit trött i flera dagar nu, så är jag i koma idag.
Nästan.
Och inte kunde jag sova längre än till åtta heller.
Men...
Gårdagen var väldigt mysig!
Vilken dag, ja, hundutställningen kommer jag återkomma till ikväll, lite tankar kring hundarna vi såg och träffade igår, och rasen vi köpt.
Här, en CHAMPION...



En dansk vovve, 6 år, och han såg ut som han stått i en HÅRFÖN hela sitt liv!
Och som hans matte sa:
"Han är FÖDD till det här!"
Ja, det kunde vi obildade nästan se också, han posade som den värsta Top Model-hund.
Men, jag återkommer till hundarna ikväll som sagt.
Så drog vi till Björkis...



Vädret var optimalt!
Lagom blåst, VARMT, sol och tro det eller ej...
VARMT I HAVET!



Ja, grejen var att jag hade, liksom sambon och sonen, köpt "poolband" till poolen i Björkis.
Men eftersom det var så varmt i luften, och det var 28 grader i poolen, så blev man inte direkt sval när man badade.
Och det gillar inte riktigt jag, jag vill ha svalt i plurret så hjärnan klarnar liksom.
Så såg jag att det badade lite folk hit och dit i havet.
Hm, jag går ner och testar, tänkte jag.
Gick ner...
Och det var ju SUPERSKÖNT!
20 - 22 grader, Madde-sälen låg kvar och badade länge, övergav poolen och badade sen BARA havsbad.
Sista doppet tog jag vid 16.30-tiden och tänkte:
Detta är kanske sista badet jag får iår...
SNYFT!
Och jag ville knappast gå ur havet.
Fast man vet ju aldrig, det kan ju bli mer bad, OM jag har tur!



Ja, men killarna, dom låg bara i poolen och fick lite kompisar att leka med.
Sambon gjorde ett besök på bryggan och fotade mig i havet, men sen gick han tillbaka till...
Poolen.



Fotboll...
Ja, vi hade en underbar dag.
Jag ska faktiskt spara den läääääänge i sommarhjärtat, ifall detta var sista gången för iår.
I hope not!
Men idag...
Är det väl 6 - 7- 8 grader mindre än igår, och lite höstlik luft.
Fast igen...
Det har det ju varit förut och så har sommaren kommit tillbaka igen, jag ger inte upp på sommaren ännu.
Efter Björkis blev det järnet hem, duscha och sen till Träkumla och...



Kräftskiva!
Milou hade fullt spett att leka med Gross, hon var i toppspinn hela kvällen.
Vi människor hade en mycket trevlig kväll med våra vänner.
Vi åt så vi nästan sprack, pratade och runt 12 då var jag så trött så jag höll på att smälla av.
När jag la huvudet på kudden DOG jag direkt.
Sen vaknade jag ju då av åskväder och hunden.
Nu...
Måste jag kolla NÄR sonen har fotbollsmatch, sen får vi väl se vad vi gör sen.
KAN bli så, om vädret tillåter, att vi åker ut och badar!
Men vi får väl se hur temperaturen känns.
Jag återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0