Som om vi blivit adlade eller nåt...

Har sovit som en stock, vaknat och är en smula förkyld!
Kroppen är lite trött och seg, näsan lite snorig, men inte så mycket mer.
Inget lite alvedon inte kan bota.
Jag tror bestämt att mormor Madde har kört lite för hårt här dom senaste veckorna
Men igår trodde jag att jag skulle bli sjuk faktiskt, skönt att det landade i lite förkylning bara.
Kanske dags att snart ta det lite lugnt innan jag ska börja jobba, så jag inte kommer till jobbet som en ouppvilad TRASA.
Vore inte direkt rättvist tycker jag.
Men några dagar till får väl semesterfanan hållas högt...
Idag är det ju toppenväder igen, så det blir ärende, hundpromenad och sen stranden.

Fast så kommer väl sonen nästa vecka, och det är medeltidsveckan.
Jag gissar att det kommer bli ett himla springande på marknader och aktiviteter som visas upp på olika ställen.
När han var liten var det INTE intressant, det...
Är det nu.
Och jag som är lite allergisk mot Medeltidsveckan.
Jag får väl ta en allergitablett och härda ut.

Igår...
Fick jag brev från Cavaliersällskapet.
Jaha ja, då nu är man MEDLEM i något, det kan jag inte komma ihåg när jag var det sist.
Men det känns lite FINT faktiskt, nästan som om vi blivit adlade eller något.
Blivit medlemmar i en klubb med emblem...



Jag kommer väl förmodligen inte vara en så aktiv medlem, men vem vet...?
Kanske det finns nån liten cavegrupp här nere som vi skulle kunna umgås med.
Ja, medlemmar är vi iallafall, jag och Milousan.

Och så fick jag nästan en chock här nu när jag såg en ny reklam med Maria Montazami (vet inte om det blev rättstavat efternamn).
En klänning som hon hade i en av scenerna där, jättefin, brun med rosa batikcirklar, jag HAR ett sånt mönster...
Bara RÄTT TYG så blir den precis lika snygg som hennes.
Jag fick således en sy-chock.
Eller kanske heter det en SY-IDÉ.
Ja, som sagt, bara rätt tyg behövs, rätt tyg till rätt pris.
Shit.
Men nu ska det ju regna imorgon, bara ett problem...
Jag har inte rätt tyg.
Nu ska jag fixa lite här, vi ses lite senare.
Strande eller inte strand...
Det är frågan.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0