Hon gick upp och la sig på en åker...





Tack och lov så blev det WindsurfingTofta och bad idag!
Och ser man vädret resten av veckan så var det nog tur, det verkar bli lite svajigt!
Men det fick bli muta till sonen.
Jag lovade att det skulle bli medeltidsveckebesök på stan imorgon, och tur som var...
Var sonens a-kusiner OCKSÅ på Tofta, så han hade lekkamrater.
Då var stranden helt plötsligt mycket kuligare!
Vi fick stå ut med klarblå himmel, varmt i vattnet...
... och blåst!
Fast jag la mig bakom en av katamaranerna så det vart mycket bra vindskydd!
Sonen körde lite wakeboard på vågorna...





Beachvovven hade stenkoll på allt...





Även när hon var lite halvtrött...



Sov hon med one eye open.
Det KAN ju hända något spännande om man råkar stänga båda ögonen, och spännande saker...
Det vill man ju inte missa.
Iallafall inte om man heter Milou.

Ja, fast morsan var ju mindre nöjd med vinden!
Hon ville ligga på gräset som hon brukar, och det gick inte idag för då frös hon.
Och jag sa att vid katamaranen och vid oss var det ju vindstilla, där kunde hon ju ligga...?
Bara ETT problem...
Där är det ju sandstrand!!!
Och om jag är allergisk mot Stekare och Medeltidstjofräsare, så är mamma allergisk mot SAND!
Sand kan hon INTE ligga på periodvis, åh nej, det är stört omöjligt minsann.
Sand är så sandigt och läbbigt att få på sig.
Ja, hon KAN ligga på sand om det kniper, men idag var det stört omöjligt...
Hon var skitarg och sandstrand idag...
Göre sig icke besvär.
Hon gick upp och la sig på en ÅKER!
Fine, bara jag slapp gnället så fick hon väl ligga på sin djävla åker då´ra.
Jag och sonen höll oss på stranden!

Sen har vi ju det där med FÖRÄLDRAR som gillar att ha barnvakt på stranden har jag upptäckt denna sommaren.
Jag fick ju en liten sötnos på filten på Brissund för några veckor sedan, med föräldrar som inte brydde sig ett skit att hon satt 2 timmar vid mig och Milou.
Idag...
Fick jag en hyperaktiv liten 6-åring, med föräldrar som körde nästan samma stil!
Dock var det "bara" runt 60 minuter, men det räckte för att HUNDEN skulle få ADHD också.
Inte för att jag vet om barnet hade ADHD, men hon var som sagt väldigt hyperaktiv och intensiv och tog inte till sig vad jag sa till henne.
Ja, hon slog sig ner på min filt direkt när hon först fick lov att hälsa på Milou, föräldrarna var inte där den första halvtimmen.
Sen satte dom sig precis brevid, och fastän jag sa till vid upprepade tillfällen:
"Du får inte locka valpen att hoppa, hon är för liten för det..."
"Du får inte springa och ropa på hunden, för hon sitter ju fast i stolen med sitt koppel..."
"Du får inte skrika eller prata med hög och pipig röst, för valpen blir stressad av det..."
"Du får inte stå med glassen framför nosen på henne, för då kommer hon hoppa snart..."
"Hon måste vila och sova nu, nu måste du gå..."
Så lyssnade barnet för stunden, och sen var det samma visa igen!
Hennes mamma försökte muta barnet med en glass och få bort henne från oss, sen var hon tillbaka igen...
Och mamman hade glömt bort sitt barn och oss.
Fastän hon satt precis brevid och absolut måste hört både mitt och sonens tjat.
Jag blev tillslut mycket SUR, för Milou blev bara mer och mer stressad, PLUS...
Jag gillar INTE att vara barnvakt för okända barn!
Jag var där för att koppla av, inte ha ett fastvuxet, okänt barn på min filt!
Då valde vi att åka hem...
Inte för att jag ville, men för att det blev bäst så, för hundens skull.
Fast då var klockan 16.50 så det fick väl gå.
Men jag som förälder har dock ALDRIG låtit mitt barn häcka på okända människors filtar.
Ja, hon hade gärna fått gulla med Milou en liten stund, Milou är van med det nu och sköter sig ändå bra när barn vill hälsa...
Men sen räcker det.
Det...
Verkar inte alla barn och föräldrar tycka.
Nu ska jag faktiskt ta en dusch, det har varit en skön och avkopplande dag trots allt.
Imorgon blir det INTE något jag tycker är kul...
Men det blir väl rapport om det också


Kommentarer
Postat av: veronica

usch jag blir bara stressad när jag läser inlägget angående "barnvakt på stranden". HUR kan föräldrar låta sina barn hålla på sådär?! tycker föräldrarna att "guud vad skönt, där kan hon/han få vara en stund"?! jag tycker det är opassande Och hur fasiken hanterar man en sån situation som "barnvakt"...man sätts i en otroligt pressad situation. Men ändå...fattar inte människor att man faktiskt vill vara ifred ibland? Nej säg ifrån nästa gång, ropa på föräldrarna att dem får ta hand om ungarna...det gör kanske ont i hjärtat JUST DÅ men sen kommer du vara så stolt över dej själv. Kramis från andra sidan

2011-08-10 @ 09:27:58
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, INTE ÄR DET kul!!!

Men jag tycker som sagt att det är lite jobbigt att behöva säga till folk att "Ta bort ditt barn från min filt, tack"!

Barn är naturliga och kanske inte alltid tänker, och det är då föräldrarna BORDE lyssna och tänka till.

Och framför allt om dom hör att man INTE är nöjd med hur barnet stressar en valp.

Men...

Dom hade det nog trevligare med sina vänner, och slapp tänka på sitt barn, en filt bort...

Suck, jag ska jobba på attityden till nästa sommar om samma problem uppstår :D

KRAM tebaks.

2011-08-10 @ 20:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0