"Eau de fisklukt"...

Milou luktar fortfarande skunk ur munnen, men är inte svullen i tandköttet iallafall.
Såret behöver väl läka ihop först kanske.
Hoppas det går fort...
För hundpussarna är inte så välkomna nu, även om man vet att det åtminstone inte är kattbajs man får utspritt på huden i kärvänliga pussar.
Och Milousan vill ju så gärna pussas.
Fast "Eau de Fisklukt" är inte så fräscht om jag ska vara ärlig, inte på händer eller att få sig en SMASKARE rätt upp i näsan.
Men huvudsaken är ju att det inte blir inflammerat, då får man väl stå ut med "Eau de Fischy" några dagar.

Annars är det ju SOL idag.
Jag vet ju iallafall vad JAG vill göra då.
Åka på playan.
Tror ni resten av familjen vill det?
Tveksamt.
Sonen kommer väl såsmåningom insläntrande, och där är det väl Medeltidsveckan som hägrar.
Borde jag spela ut GRÅT-kortet "Jag börjar ju jobba på onsdag" ur leken?
Ja, kanske det.
Jag får se hur det blir.
Men som sagt, jag jobbar ju på onsdag, då kan väl mormor och sonen vandra runt och se på TOKSTOLLAR då istället...?
Så slipper jag liksom.

Ja, jag är ju som jag skrev DUKTIGT allergisk mot medeltidsveckan-knasbollar.
Vecka 29 står sig nästan SLÄTT mot vad jag tycker om medeltidsveckan.
Stekarna kan man liksom undvika, för dom håller sig oftast nere i hamnen med omnejd.
Medeltidarna...
They are EVERYWERE!
Alltid lika roligt har jag märkt, att om jag vid tillfällen SÅGAR medeltidsdeltagare och såna som lajvar och dylikt...
Och Klokboken om råkar vara i närheten eller med i samtalet, och det kanske är andra som är med i samtalet, då försvarar hon alltid medeltidsveckan-tokstollarna och medeltidsveckan.
Då kan jag aldrig låta bli att retas lite, och ELDA PÅ mina åsikter om Medeltids-tokstollarna.
Och jag vet inte om hon är typ rädd för att jag ska göra bort mig eller vad det är, men hon måste försvara dessa leksugna knasbollar.
Eller så har hon många hemliga kompisar som inte jag känner till, som är medeltidare.
Jag är dock väldigt stelbent (läs taskig) i mina åsikter om medeltidsveckan, tyvärr.

Ja, jag ÄR skadad av att ha jobbat på Vikingabyn i många år, vissa av mina arbetskompisar var underbara, men vissa...
Inte.
Jag hade två arbetskamrater som VERKLIGEN var såna som jag hånar här, "V" & "D".
Fast dom var så genuina i sitt sätt att vara "Medeltidare", så DOM har jag verkligen respekt för.
Och dom var sansade och hantverkare, var dom också.
Men sen var det andra som var...
GOOFY.
Hade ett litet "fix" (kort kärleksaffär) en gång i tiden med en underskön pojke, som jobbade på Vikingabyn.
HAN var lajvare, och lekte medeltidsmänniska övrig tid av året också.
Jag hånade faktiskt den stackars, mycket yngre, kraken rejält.
"Väx upp", tyckte jag, "Det är kul", tyckte han.
Nope, det är det inte, sa Tant (redan DÅ var jag Tant, vid 25, hugaligen... ;) Madde då!
Att vilja LEKA medeltidare när vi lever på 2000-talet, det förstår jag mig inte på.
Och om ni visste hur många det är som gör det året runt, via olika föreningar...
Ja, DÅ tycker jag det är ännu knasigare!

Jag vet inte VILKET som är värst, en stupfull Stekare med pikétröjan nersölad av rosévin eller en Medeltidstjofräsare med särken nerspilld av mjöd...?
Same, same, om ni frågar mig!
KANSKE Stekaren luktare lite fräschare än Medeltidstjofräsaren, beroende på om han/hon har spytt eller inte.
Men det är garanterat mer sköljmedel, rakvatten och deodorant inblandat på Stekaren än Medeltidaren.
Ja, dom lever i sina världar och jag lever i min, den saken är SOLKLAR.
Så, klarsågat om medeltidsveckan, jag kommer väl INTE undan den pga av min 11-årige son iallafall.
Nu...
Ska jag kolla VAD som händer idag.
Jag hoppas strand...
Håll tummarna.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0