Marknad, nä, det var inte kul...

Marknad, nä, det var inte kul.
Hemma igen, i ett enda stycke.
Men GUD vilken huvudvärk jag fick, och lågt blodsocker som tusan.
Har precis tagit en macka, och kaffe fick jag förut av sonens, kompis, bonusmammas, syster!
Detta är inte något för mig, jag tycker inte det är kul, och det är ju bara SAMMA varje år!
Samma djäkla försäljningsstånd med samma prylar år ut och år in, samma mat, samma gyklare...
Och dom är precis lika tråkiga som förra och förrförra året och året före det.
Och så var det VÄLDIGT mycket folk.
Gnällspiken har talat.
Sonen och hans kompis hade dock mycket roligt...



Oj, titta här och titta där, och WOW vilket svärd och jag...
Höll väl masken första varvet.
Dom shoppade både det ena och det andra och ville ha ÄNNU MER.

Andra varvet började jag knorra inombords, tredje varvet gick jag och satte mig på en stenmur!
Fötter, hjärna och kropp strejkade.
Gud så...
Tråkigt och mycket folk.
Och varmt!
Vad hände med dåligt väder och kallt?
Ja,  det vände och det blev strålande sol efter lunch och varmt igen.
Typiskt.
Och där fick man gå, och gå, och gå...







Och blåsa under ena foten fick jag också tillråga på allt.
Ja, nu får mormor gå med sonen om han ska gå någe mer denna veckan, JAG totalvägrar och har gått i medeltidsmarknads-strejk.
Gnällspiken har talat igen.
Fast jag ska nog gå och se "Eldshowen" som är imorgon, den ska visst vara bra och den har jag aldrig sett.

Det jag dock noterade på marknaden iår, var ökningen av ESTNISKA hantverkare som kommit hit och säljer.
Det ökar med något stånd varje år, och dom är ju så djävla BILLIGA jämnfört med svenska hantverkare.
Bra för dom som vill köpa billigt, ÄKTA, bra hantverk...
Dåligt för dom som är svenskar och säljer dubbelt så dyrt om inte mer!
Jag gick naturligtvis och kollade, och vantar tex, handstickade i ullgarn med gotländska "rosenmönstret" tog en estniskt kvinna 250 kr för!
SKITBILLIGT, och jättefina var dom.
Hade det varit jag, hade jag väl tagit 450-500 kr, och då hade ändå det varit billigt med svenska mått mätt.
Jag skulle nog inte vilja sälja mina sjalar på medeltidsmarkanden, för jag som ändå är billig...
Är DYR i jämnförelse.

Ja, jag köpte EN sak iallafall, HEMMAGJORD FUDGE från ett stånd som jag köper ifrån varje år.
Det är det enda jag brukar köpa på marknaden, och så även iår.
Jag tog chokladfudge, och var lite sugen på lakritsfudgen också, men ekonomin är ju inte den bästa så det fick räcka med en påse.
Detta är en NJUTA-fudge, så den tar jag bara en ruta vid speciella kaffestunder någongång då och då.
Ja, så efter vi var klara på marknanden kunde jag andas ut.
Det blev en snabbfika hon sonens kompis med familj, sen hem.
Efter FYRA TIMMAR på stan.
Herregud!!!
Nu kan jag åtminstone pusta ut resten av kvällen, har öppet sjalboden i hopp om att någon medeltidare som bor i lägret vid Oscarsstenen kanske passerar och köper något.
Har faktiskt inte haft öppet sen förra måndagen tror jag...
Jag har ju inte varit hemma.
Slut i rutan för nu.
Snart ska jag väl steka hemmagjorda köttbullar och till det...
Stuvade makaroner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0