Jag är ljusoholick...

Uppe med tuppen tidigt så här på en söndagsmorgon.
Jag har hunnit med JULKALENDERN, frukost, kaffe och nu morgon-tv.
Och JA, jag sitter 40 år gammal och ser julkalendern VARJE DAG, och tycker det är skitmysigt.
Den är bra iår tycker jag, jag såg ju förra året också, och gillade den julkalendern också.
Sonen...
Ja, han har inte sett julkalendern sen han var fyra typ, han ser hellre Disney channel och Nickelodeon.
Gamla fina traditioner som julkalendern göre sig icke besvär!
Men jag ser, om det är sevärda julkalendrar då såklart, och det ÄR det ju iår.
Lite saga, lite jul, lite Oliver Twist-känsla och jag känner mig som 6 år igen, PRECIS som det ska vara.
Appropå det där med att vilja pausa livet då liksom, som jag skrev igår.
40 år på utsidan, 6 år på insidan.

Ja, så här har jag suttit i mörkret med tända ljus och adventsstakar lysande.
Myssöndag, bara jag och...
Milou.
Som vanligt då.
För alla andra sover ju, som vanligt.
Men inte klagar jag och Milousan inte, vi har det såååååå bra ändå.
Vi har det lugnt och skönt och inget familjetjafs

Funderingen ligger just nu på att gå ut och promenera runt muren idag, stadspromenad.
Dels så längtar jag efter att gå längs havet, gå på stranden längs strandpromenaden, dels behöver hunden träna att gå koppellös i stan, och söndagar ganska tidigt betyder lite folk i farten.
Så det lutar nog åt det om en liten stund.

Hörde förresten på nyheterna igår att dom här fina, vanliga LJUSEN som man envisas med att tända nu i mörkret...
Är farliga för hälsan!

Farliga för våra lungor.
Att tända ett litet ljus är tydligen lika farligt för våra lungor ca 10 minuter efter att man tänt det...
Som att stå vid en av sveriges farligaste väg i Malmö, där avgaserna är jättejättejättefarliga.
Jaha...
Kan man inte ens få tända lite ljus och känna myskänslan utan att vara DÖDSDÖMD?
Tydligen inte.
Och jag som tänder MASSOR med ljus i hela lägenheten såhär års.
Dessutom har jag ju hamnat i Partylite-träsket, bara för att min bästis säljer det.
Vad säger forskningen om DOFTLJUS då´ra...?
Det måste ju vara ÄNNU värre än dom vanliga, farliga ljusen då.
Doftljus är väl rena rama gaskammaren i Auschwitz.
Suck.
Inte ens ljusen får man njuta av.

Men...
Jag riskerar ALLAS hälsa ändå här hemma och tänder ljus ändå.
Jag är "ljusoholick" och dom får nog isåfall skicka mig på behandlingshem för att få mig att sluta tända ljus.
Fast jag kanske hinner dö innan dess...
Av LJUS-LUNGA.
Nu ska vi ut och blanda in lite frisk luft i våra förgiftade lungor, jag och Milousan.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0