Hunden kräktes...

Hemma, frukost, hund och jag i soffan...
FREDAGSMYS!

Morsan ringde igår vid 09.30-tiden när jag var på jobbet och meddelade:
"Hej!
Du, hunden kräktes i min säng när du lämnat henne vid mig, men det göööööör inget.
Hon spydde iallafall upp den där tygbiten, gud va stor den var!"

Ja, jag sa ju det, sa jag!
Samtidigt som jag kände att en stor sten lyftes från hjärtat!
Tack & lov för det, troligen var den för stor för att kunna ta sig ner i tarmarna.
Läbbigt dock att den kan ligga i magsäcken i hela två dagar.
FAST BRA att den kom upp och att det inte blev så att den fastnade i tarmarna.
Smsade mina hundbästisar och den ena skrev:
"Inga terriertarmar där inte..."
Nä, här är det kollibritarmar typ.
Den andra hade en dobberman en gång i tiden, Ike, som satte i sig ett läderkoppel på 1.5 m som spyddes upp efter en vecka.
Milou tog alltså ingen plats på prispallen i denna "Äta-konstiga-saker-tävling".

Idag ska vi åka och köpa det gamla/första hundfodret igen, och så får vi blanda det med pedigree-blötmat som vi gjorde förut.
Om hon var smal förut så är det inget emot vad hon gör nu, hon ser ut som en vandrande pinne.
Detta håller inte.
Det foder som vi köpte sist får bli "godis" att ha i godisbollen tills det tar slut.
Vi kommer bara ta korta promenader idag och imorgon, vill inte bränna för mycket energi för henne just nu.

Jag har kommit en bra bit på den rosa boleron, den blir jättesöt.
Gillar den mycket mer än den vita.
Jag gör klart den rosa till mig, den blir nog klar imorgon.
Sen ska jag göra en till att sälja och idag ska vi gå och skicka iväg den vita med posten.
När jag kom till jobbet igår hade jag fått en PRESENT!!!!
Jepp, på vårat skrivbord på jobbet hade Chifens mamma lämnat en liten LAMPSTOMME till mig!
Snacka om snällt, och så glad jag blev.
Så när jag gjort den rosa boleron klar, och den boleron jag ska sälja, sen ska jag göra en ny lampa till hemmet.
Den ska bli turkos och hamna i köket.

Igår såg jag "Plus".
Och bl a handlande det om en tjej som hade flyttat in i en lägenhet som var full med KACKERLACKOR.
Nu snackar vi Stockholm, tror det var i Hägersten.
Och när jag såg programmet började det klia i armvecken, sen armarna, upp i nacken, ryggen, håret, tillslut kliade det överallt.
Varför är det så?

Hör jag ordet "LÖSS" då börjar det klia, ser jag löss då kan jag riva sönder hela skallen.
Sonen blev ju smittad med löss på dagis som liten och sen i skolan, och jag...
Kliade sönder hela skallen.
Jag hade INTE en lus, men jag rev sönder hela hårbotten på mig själv för det kliade så in i helvete.
Samma med kackerlackorna på tv igår...
Inte en kackerlacka i sikte på jobbet (NATURLIGTVIS), ändå höll jag på att klia sönder mig.
LED med tjejen på tv som hade två små barn och en lägenhet full med äckliga kackerlackor.
Fy fan.
Och ingen hyresreducering eller klok sanering heller.

Men varför är det så att "kli-effekten" sätter in när man ser löss, kackerlackor, fästingar, kvalster och alla små kryp.
Är det något nedärvt i generna eller?
Iallafall måste det vara så i mina gener, jag har nedärvda kli-gener som sprallar igång så fort jag ser ett kryp som är människofientligt.
Huvva.

Julbocken i Gävle har brunnit ner igen, det blev tidigt iår.
Men varför bränner dom dom där idioterna ner den, så himla trist.
Det är ju en fin tradition att ha en julbock, tycker jag.
Synd att folk med pyromaniska tendenser får sina lustar tillfredsställda genon att tutta på den.
Larvigt, den borde få stå som den fina julsymbol den är över jul och nyår.
Nu ska vi ut och posta paket innan det blir spöregn.
Det var visst redan spöregn.
Får se hur jag gör, återkommer.

P.s. Bara för att jag nu skrev det där om kackerlackorna kliar det på hela mig igen! D.s.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0