I vårat ytterområde...

Hunden har kunnat bajsa imorse också utan problem...
Tygbiten lyser fortfarande med sin frånvaro.
Fast det LYSER kanske inte så mycket längre.

Inatt drömde jag mardröm igen, jag har hamnat i en "mardrömsperiod" nämligen.
För några dagar sedan drömde jag att sambon hade fixat lägenhet i hemlighet och skulle lämna mig.
En natt drömde jag att jag jobbade på en bondgård och jobbade på botten i en silo och någon hällde ner något kornslag över mig så jag kvävdes.
I förrgår drömde jag att ett plan precis missade vårat hus och sedan kanade ut mot Hällarna här nedanför, halva planet bröts av och ramlade ner för kanten, hälften låg kvar.
Grannhus brann, chockade folk överallt och jag blev typ någon form av "räddningsledare".
Jag var helt slut när jag vaknade.

Inatt...
Drömde jag att jag blev jagad av en OND vampyr.
Undrar varför...?
Hm, kan det bero på att jag såg tonårs-vampyrfilm igår kanske?
Ja, jag gissar det.
Så inatt har jag sprungit i skog och mark, barfota i bara pyjamas och varit SKITRÄDD.
Nu hoppas jag att den här "drömma mardrömssviten" är över snart, det börjar bli lite jobbigt att sista drömmen på natten ska vara en mardröm.
Det är så himla jobbigt att vara RÄDD, och vakna rädd.
Fast mitt liv kanske är FÖR lugnt i vanliga fall, så kroppen vill få lite spänning.
Om det så bara är i hjärnan!

Läste i tidningen att förundersökningen mot männen som överföll den där stackars kvinnan i helgen är nedlagd.
Jaså...?
Redan?
Inga vittnen och det fanns inget att gå på från kvinnans vittnetsmål.
Men polisen försäkrar:
Fallet är BARA VILANDE och kan tas upp närsomhelst igen, bara nya uppgifter kommer in.
Trodde dom på det själva eller???
Jag gissar att det blir kvar i byrålådan hos Herr Kling & Herr Klang och en kvinna kommer aldrig känna sig säker igen i den här stan.
Inte vi andra heller för den delen.

Dessutom stod det VAR hon blev överfallen, vid Jungfrustigen vid Krokskadungen.
Jaha ja, det är alltså i det SÖDRA YTTEROMRÅDET som hon blev överfallen, ca 1 km från oss, vid Humlegårdsskolan på Länna.
Känns ju tryggt.
Tror att jag kanske ska gå ut och spankulera lite i mörkret i Tallunden med hunden en sväng.
(not)
Mitt i ett område fullt med bostadsrätter, hyresrätter och villor dessutom.
Någon måste väl ha hört eller sett något kan man tycka.
Men förundersökningen är allstå för tillfället nedlagd...
Och aldrig kommer den öppnas igen.
Om jag får gissa.
Nu måste jag hoppa i duschen, jobbet väntar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0