Julröd, svulstig, prålig och glittrig...

Idag avstod jag från att skriva imorse...
För jag visste att jag skulle bli sittande framför datorn då.
Då hade jag hamnat i "måste skriva, måste kolla det, det och det".
Kände att skrivadet fick vänta tills tid fanns, och det var NU.

Jag startade upp dagen med det vanliga, sen upp på vinden och hämta julgran, julkulor, och julsaker!
Nu är hemmet rustat och pyntat upp till taket! 
När jag ruskat ut den röda granens grenar, drog jag och Milou ut på långpromenad för första gången på 7 dagar.
Vi drog ut i naturen igen och skippade stan...



Milou hade på sig sin fina rock, och den är kanske lite förstor, jag får nog sy på en extra kardborre-ruta tror jag.



Här är vi båda två, Milou fick nästan plats i bilden

Så kom vi hem, jag hade trampat i hundskit, så jag fick skura mina nya skor, spolade sen av Milou undertill och efter eget rengörande så gjorde jag första satsen JULKOLA!
Jepp, Madde-kolan som endast tar 7 minuter!
En snabbkola jag lärde mig när jag jobbade på dagis en gång i tiden, jag kan lägga upp receptet någon dag framöver.
Så kom sonen och vi drog på Jul-Elvis och började klä granen till svulstig rock och gospel, skivan är SÅ BRA!
Den färdigklädda granen i soft ljus, utan blixt...





Tycker att våran gran passar så bra till Elvismusiken iår, den är JULRÖD, svulstig, prålig och glittrig.
Jag blir lika glad varje år den här bling-bling granen är uppe och färdigklädd.
Nästa år blir det ÄNNU MER julkulor och glitter, vi köper mer kulor på annandagsrean.
Tycker vi har lite för lite kulor faktiskt.
Aber naturlisch
Ska nog köpa polkagrisstänger på ÖB och hänga i granen också, så kan barnen få plocka och äta på julafton.
Smashing good ideá!

När vi var klara fick jag dammsuga upp krossande glaskulor, glitter som lossnat från julkulorna och så gjorde jag varm choklad med grädde, och så åt vi lussebullar till det.
Såg Disneys "Prinsessan & Grodan" på filmkanalen.
Myspyseftermiddag på Rue de la Sud!
Så drog sonen och jag...
Slängde min i soffan med datorn, och in på min blogg!
Nu...
Ska jag äta kvällsmat, återkommer!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0