Tomten måste ha varit här...

God morgon!
Idag är det dan för dopparedagen och jag sitter med tända ljus och en sur hund i hörnet på soffan.
Hon har fått skäll, IGEN.

Halmgrisen får INTE vara ifred.
Så är det bara.
Så fort man lämnat vardagsrum och matrum och går i en annan del av lägenheten...
Tass, indiansmyg och fram till min favoritgris och så börjar det dras i snöret på gristrynet.
Och så börjar det plockas halmstrån.
Igen och igen och igen.
Halmgrisen verkar vara som kokain för Milou.
Så idag får jag flytta grisen, han får väl flytta till ett hundsäkert ställe.
TROTS att hans plats är under granen.

Kom för övrigt på igår att den där ökningen av läsare kunde bero på det där jag skrev om DOX-dokumentären som jag såg häromdagen "Gazas tårar".
Jag googlade på just DOX "Gazas tårar" och mitt inägg låg som nr 10 på googles förstasida om just det.
Kanske just därför som mina läsare ökade dramatiskt.
Sen läste jag på ett annat inlägg i detta ämnet att dokumentären tydligen INTE ligger på SvtPlay som jag skrev.
Tydligen var den för våldsam.
Ja, och det var den ju, samtidigt som jag då tycker att det är en väldigt viktig dokumentär att visa.
Men jag läste också att den går att söka på Youtube, och jag TROR att det var under rubriken "Tears of Gaza" och så kan man se den engelska versionen om man vill.
Tycker jag verkligen att man borde göra.

Magen har inte riktigt återhämtat sig från gårdagen, den är uppblåst och mullrar.
Aldrig, aldrig mer kycklingrulle.
Så går det när man är lat och inte orkar laga mat.
Somliga straffar latguden meddesamma
(Stavar man så "meddesamma"...?
Eller är det "med detsamma"?
)

Nu ska jag nog göra lite mer julgodis, när regnet gör uppehåll ska jag och Milou ut och röra på dököttet.
Ikväll dukar vi till imorgon.
Eller sambon får göra, för min nacke är bra idag igen, trots gårdadagen så jag provocerar INTE den.
Imorgon bakar jag ett fruktbröd i bakmaskinen, dammsuger bort lite hundhår.
Vi känns som vi ligger i lagom fas med ALLT.
Och vad lustigt...
Tomten MÅSTE ha varit här, för den "lilla broshyren med tips" på ytterligare inspiration till julklappar...
Ja, den är borta! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0