Den lilla grodan får inte bli sjuk...

Tog sovmorgon idag och vaknade vid 9-tiden.
Låg och läste lite föööör länge igår, men jag hade ju ingen brådska upp idag å andra sidan.
Mitt schema för dagen blev lite ändrat här.
Skulle upp på Öster och fixa bomullsgarn nu tänkte jag, men det är snöblandat regn så det får bli dammsugning istället.
Annars ska jag sy, vilket jag bestämt ändå, men jag behöver det där garnet iallafall.
Jag får väl se.
Hunden lär få hålla sig i trädgården och göra sina behov idag, inte för att jag INTE vill ut och gå med henne i det här vädret, jag kan klä på mig.
Men hon...
Fryser ihjäl.

Temperaturen har sjunkit och hunden ville inte ens bajsa imorse utan bara kissade, nosade runt på det "konstiga" blöta och kalla, började SKAKA i hela kroppen...
Och sen ville hon in!
Så nu måste jag nog ta tag i det där med täckte, ska ringa min bästis idag som kanske hade ett täcke efter sin förra hund.
Annars...
För sambon dra till Granngården och köpa ett.
Det lilla grodan får ju inte frysa ihjäl och bli sjuk.
"Fiskaffärs-lukten" höll sig borta hela dagen igår, jag tror det var införandet av det nygamla hundfodret.
Håll tummarna att det inte återkommer.

Nä, nu ska jag strippa ena soffan på dess tyg och tvätta det, vill ha fräscha soffkuddar till jul.
Sen har dammsugaren och jag en date.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0