Home sweet home...

Home sweet home...

Hemma igen, dödstrött, har hemmafixat lite och nu sitter jag och ser Malou.
Plåstret/vovven ville inte ligga brevid idag, hon ville ligga i knät.
Det fick hon när jag läste tidningen, så då låg hon under tidningen.
Bara HON är nöjd så är allt frid och fröjd.
Fast nu har datorn och hunden bytt plats, hunden surar och har kurat ihop sig i soffhörnet.
Inget är frid och fröjd längre.
Fniss...
Tolkar man sin hund eller gör man

Kunde jag låta bli att starta upp den där toppen i lindblomsgrönt i tisdags, trots att jag hade värk...?
Nä, såklart inte.
Jag satt och tittade på garnet som låg så fint uppradat på vardagsrumsbordet och jag bara...
Var tvungen.
Lagom till "Desperate Housewifes" satte jag igång, kunde inte hålla mig längre, hann virka lite sent igårkvälls också...





Och jag måste säga:
Jag ÄLSKAR färgen!
(jag älskar ju grönt i alla former...)
Gud så fin den är, och lystern i garnet är WONDERBAR!!!!
Den här kommer bli dyr, inte ofta jag är det, men någongång ska ju vara den första också.
Måste såklart göra en till mig själv också, i samma färg.
Tänk, lite solbränna, ett vitt tajt linne under och jeans eller vita byxor till denna färg...
Lovely!

Igår såg jag "Berg flyttar in" och igår var hon hos Måns Herngren.
Måste bara säga en sak:
Karln är ju så snygg.
Ja, det har jag i och för sig alltid tyckt sen jag var ung, men med rynkor blir VISSA män bara snyggare och snyggare.
Se bara på Peter Jöback, George Clooney, Måns mfl.
Ja, rynkor ger karaktär, och Måns såg karaktäristiskt snygg ut.
Men det är väl det där...
Har man alltid varit VACKER då blir man aldrig ful, inte ens när man får rynkor!

Nu ska jag försöka samla ihop mina trupper/kroppen, och göra nåt.
Blir nog hundpromenad till Granngården.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0