Tant Madeleine pallar inte...

Inatt har jag inte sovit särskilt gott, jag har vaknat från och till, djäklar vad det har stormat och blåst.
När jag steg upp här imorse förväntade jag mig minst en halvmeter snö.
Inte en snögnutta, bara fönster randiga av regn.
Jag och Milou gick ut för morgonkissen...
Och jag kunde konstatera att det fortfarande var rätt varmt ute.
Snopet.
Men...
Blåst och regnat har det ju gjort iallafall.
Nu skiner solen, så vi ska väl ut och lufta oss lite snart.

Igår såg jag och sambon film "Melancholia" av Lars von Trier.



Det var en lång och långsamt spelad film, vacker, vackert filmspråk, tragisk, men ÄNDÅ tyckte jag att filmen gick snabbt och var bra.
Det tyckte INTE sambon, men så har vi inte riktigt samma filmsmak heller.
Ja, jag gillade filmen och tyckte att filmen hade en TWIST på slutet, som jag inte förväntat mig.
För det man TRODDE att huvudpersonen "led av" i slutet, visade sig vara något helt annat.
Så...
Jag kan rekommendera filmen, om inte annat för att det var mycket vackert filmat och vacker musik.

Jag hann några varv på den gröna toppen också.
Fint som snus.
Fast det slog mig...
Dags att göra lite annan nytta också, jag måste skicka ett litet paket till HJÄLPSTICKAN igen.
Ja, dags att svänga ihop något värmande till behövande hemlösa av alla restgarner jag har, och skicka iväg.
Vintern står för dörren, och NI SOM KAN, uppmanar jag härmed att sticka eller virka och skicka till www.hjalpstickan.se/
In och kolla där, jobba på och hjälp om inte FLERA, så iallafall EN person att värma sig i vinter.
Kan behövas en eller några goda gärningar så här i juletid!
Så jag ska jobba på den gröna toppen någon dag till, och sen jobba "för en god och värmande sak".

Idag ska jag ut och promenera lite, öva med "Stadshunden", sen får jag se vad jag gör.
Ikväll ska jag iallafall på JULBORD med jobbet och mina arbetskompisar.
Ska bli gott och kul.
Blir dock inte så långrandigt för min del, jag ska ju upp imorgon och jobba.
Så äta gott och umgås lite, sen hem och sova.
Tant Madeleine pallar inte allt för sena kvällar som vi vet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0