Våran tandfée...

5 varv kvar, alltså tillåter jag mig en liten bloggpaus igen!
5 varv, det gör jag i ett NAFS!!!!!
Jippie, snart är jag klar.
Gud vilken fart man får upp när man märker att det faktiskt äntligen närmar sig.



Ja, jag är själv...
Sambon är hos sin polare och skulle se fotboll och spela spel.
(Ja, jag är inte ihop med en 10-åring som det kanske verkar som när jag skriver så där...
Han är ju faktiskt hela 39 år! ;
)

Sonens pappa dök upp samtidigt som sonen drog ut en LÖS TAND på sig själv här.
Han kom ner i trappen och visade upp ett BLODIGT HÅL och ville ha en HUNDRING av TANDFÉEN!

Jag sa:
Du VÅRAN tandfée ger bara 10 kr per tappad tand!
(hon är typ en RIKTIG snåljåp till tandfée! )
Och SONEN en riktig liten GOLDDIGGER.
Ska han hålla på och dra ut en massa tänder på det där viset, då är han snart tandlös, och jag/tandféen UTFATTIG.

Sonen undrade:
Vad gör man med tanden nu då?
Pappa sa:
Man kan KOKA DEN och SPARA, det gjorde jag med mina visdomständer.
JAG sa:
Eh, koka en mjölktand, nä...
(ryyyyyyys, själv har jag ju lite tandskräck/tandläkarskräck som ni vet )
Sonen sa:
Ja, mamma, jag la tanden på ett fat i badrummet, DU får ta hand om den!
Jag:
(ryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys, rys... )
Nja, jag spar det så får du ta hand om den när du kommer tillbaka.

Dvs jag tar fatet och tanden och ställer in det pa hans rum.
Jag vill helst inte befatta mig med en utdragen, läbbig mjölktand.
Nu ska jag avsluta mitt arbete.
Återkommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0