Ååå tjejer, vi måste höja våra röster...

Jisses amandus...
Den här dagen har flugit fram.
Jag har gjort massor.

Vi har bla kört sambon till båten för han skulle till fastlandet.
Varit hos min moster och jag kopplade in en telefon.
Och så är vi i det där läget IGEN att två äldre damer inte kan FATTA att en medelålders kvinna kan koppla in en telefon!



Nä, det är ju rätt KOMPLICERAT...
Eller kanske inte!
Min gud, ibland blir man rätt trött.
Fast jag klarade BIFFEN (den svåra) på mindre än fem miuter.
Och sen fick jag förtroendet att visa hur micron OCH torktumlaren funkade av bara farten också!
Så kan det gå när man visar framfötterna som tekniskt snille.
"Elfixar Madde", dags att starta eget och skaffa firmabil tror jag.
Att kvinnor i deras generation ens kunnat haft ett YRKE det frångår mitt förstånd ibland

Efter det drog vi till Ica Maxi och handlade.
Det tog tid, tyckte jag.
Och jag köpte SNASKE-SALLAD från salladsbaren idag igen.
OCH jag tog vitlökssås idag igen.
Jag har nästintill HALSBRÄNNA just nu, magen gick med på det igår...
Men idag är det REVOLT!
Fast när jag stod där i affären och insåg vad klockan var, och att jag inte skulle vara hemma före 17.30 och sen laga mat på det...
Nä, det orkade jag inte.
Så jag lyxade till det.
Med halsbränna som påföljande straff då´ra!



Nåväl...
Jag ska inte klaga!
Det går över till imorgon och på tisdag kanske smaklökarna är normala igen.
Kaffet efter maten smakade om möjligt ÄNNU SÄMRE än igår.
Men idag var det väl gårdagens vitlök och dagens i kroppen, HUVA

Så här ikväll tycker jag annars att det känns tomt!
Jag är glad att min kompis kom över, dels skulle hon hämta "mössa & broscher" och dels hängde hon kvar och fikade och såg SOLSIDAN.
Men inatt är jag själv.
Det är jag faktiskt inte van vid!
Hade jag varit HELT SJÄLV i hela huset, hade det varit skitjobbigt.
Men jag har ju mamma i lägenheten under åtminstone.
Jag får för mig att det SPÖKAR mer när/om jag skulle vara själv.
Eller typ att dom ska behaga komma fram, passa på, när jag är själv

Ja, vampyrbett lär jag ju klara mig ifrån inatt också såklart, det är ju samma som igår...
Om inte värre.
Igår LUKTADE jag vitlök, idag är jag MARINERAD ut i varenda por.

Och sambon har åkt till fastlandet för att jobba.
Vi är ju liksom ALDRIG ifrån varandra typ, så det känns lite märkligt.
Inte för att jag inte KAN vara själv, nej, jag älskar ju att vara själv.
Men inte på nätterna.
Fast jag låtsas att han jobbar natt och imorgon kommer ju sonen, så då är ju allt LUGNT igen.

Pratade med sambon förut förresten.
Resan hade gått bra och nu var han framme där han skulle bo...
I METROPOLEN ÖSMO!
Jepp, mitt ute i älgskogen typ.
Inte en GATLYCKTA i sikte enligt sambon.
Hur ska det gå tänkte jag, först flyttade han från storstan MALMÖ, rätt ut till VISCHAN i Visby och nu detta...
URSKOG och inte en gatlykta i sikte, min gud, det måste vara rena rama lapplands-ödemarken i hans ögon!

Så frågade jag vad dom skulle göra imorgon.
Jo, dom skulle jobba med dränering på en skolgård.
Jaha, och vad blir DIN uppgift i detta arbetsprojekt då?

Jo...
Sambon skulle stå vid avspärrningarna och se till att inte skolungdomarna ramlade ner i hålet!

FRUST, frustade Madde och sa sen:
Va, ska du stå vid en avspärrning och kolla så att ingen ramlar ner, får du betalt för det?
(Ja, på ett dagis eller på en skola med enbart förståndshandikappade KAN jag förstå om det skulle behövas, men annars...?
Vilka barn bryr sig om gubbar som dränerar kring en skola?
Inte ens SONEN skulle bry sig.)
"Ja, tydligen!"
Wow, stimulerande jobb älskling, verkligen.
Och imorgon som det ska bli snöstorm också, osis...
Då sa sambon inget mer.
Vad det gällde JOBBET iallafall
Nu ska JAG krypa till kojs och läsa min spökbok.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0