Egen diagnos...

Ingen tidning i brevlådan när jag var ute förut.
Himla störigt.
Jag får läsa den på lunchen, men det saknas något till morgonkaffet och jag vill gärna ha tidningen som en start på dagen.
Men, jag får blogga istället.

Idag blåser det...
Jag kommer få motvind HELA VÄGEN TILL JOBBET ser jag på flaggorna vid Harry Carlsson.
Det blåser snett, jag går snett över hela stan.
Jag går inte till jobbet tror jag, jag väderstrejkar.
Jag har fått KYLA-ALLERGI.
Sjukskrivning direkt, för det är jätteallvarligt, egen diagnos 

Var ju på macken igår och letade bok.
Det fick bli ett riktigt wildcard, "Darling Jim" av Christian Mörk.
Det var den enda författaren jag aldrig hört talas om och vars baksida som verkade NÅGELUNDA lovande.
Eller det var väl just att man aldrig hört talas om författaren överhuvudtaget, och då kan man omöjligt ha FÖRDOMAR mot hans skrivande.
Annars var det bara Mari Jungstedt i massor, Jo Nesbö, Marianne Cederwall och några i liknande genre till...
Och DOM författarna har jag redan prövat på, och ger inte ett vitten för.
Så hellre ett oprövat wildcard eller ingenting.
Men...
Den verkar lovande so far, så vi får väl se.

Sitter och ser på tv nu om Sally.
En liten SÄLROBOT som är hjälpmedel i vården av dementa.
Tänk att det ska behövas EN ROBOT till sådana saker.
Varför inte göra så här:
På DEMENSBOENDEN får folk med ALLERGIER INTE JOBBA!
(diskriminering ja, men boendena är inte till för dom som JOBBAR, utan för dom som BOR DÄR )
Och så kan det finnas riktiga djur, katter eller hundar som kanske har en matte eller husse som jobbar på boendet.
Skulle vara kanon för dom gamla och framför allt dom som har en demens.
På min mormors första boende i fårösund, hade dom BÅDE undulater OCH katter.
Dom gamla stortrivdes.
När hon sen hamnade på Göransgården och jag var och varannan dag tittade förbi under mina hundpromenader med Flisan, och hade med mig hunden in...
Hon var en superhit varenda DAG bland alla dom gamla.
Så ut med dom jobbabde allergikerna och in med djuren i äldrevården!
Då behövs inga sälrobotar, även om den var jättesöt.
BASTA!
Nu ska jag hoppa i duschen och sen till jobbet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0