Kyla = tappad sug!

Min motivation att gå ut och gå just nu...
Är lika med NOLL.
Trots att solen skiner, men när jag var ute och hämtade tidningen förut, och kände kylan...
Då jag tappade sugen DIREKT.
Jag pallar inte!
Alltså jag pallar med en sportpromenad, men jag pallar inte med kylan.
Jag känner mig liksom färdig med den!!!!

Och när jag för övrigt lämnade krukiset igår, och bara gick den korta vägen till bibloteket...
Då frös jag nästan IHJÄL!
Jag hade inga överdragsbyxor, för när jag gick ner för att luncha var det ju inte LIKA KALLT.
Och så var jag spontan och umgicks med de nygifta och när jag skulle hem...
Då var det ju betydligt, betydligt, betydligt kallare.
Benen domnade bort av en promenad på typ 100-150 meter.

Jag ringde sambon och frågade om inte han kunde hämta mig, med då hade bilen tydligen lagt av!
Så det var bara att gå.
Och jag kan säga att när jag sneddade över hamnen...
Då var det inte MÅTTLIGT hur kallt det var.
Hav och kyla, ingen god kombination.
Jag fick slänga mig i duschen det första jag gjorde igår när jag kom hem, och tinade ändå inte upp.
Jag FRÖS HELA kvällen.

Alltså känns en promenad föga lockande idag.
Jag vill inte bli en isglass, med eller utan VARMA KLÄDER.
För det spelar liksom ingen roll hur mycket jag klär på mig, jag fryser ÄNDÅ!
GUD VAD JAG HATAR den här djävla VINTERN!!!!
Så, jag ville bara få det ur mig!
Jag vill behålla värmen jag har NU, och aldrig tappa den igen.
Jag ska inte gå ut förrens termometern visar MINST 20 grader.
Grrrrrrrrr!!!!

Nä, jag ska genast hoppa i duschen och sätta mig och virka.
Och så måste jag baka.
Har inget bröd, inga scones, bara köpebröd.
Vi ses senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0