Obehaglig snö-överraskning!

Vaknade rätt tidigt här, steg upp, tittade ut...
ROSA HIMMEL i öster som lovade SOL.
Jag tänkte:
HÄRLIGT, det blir promenad direkt efter frukost!

Tar på mig pyjamasbyxor, tofflor och morgonrock.
Går ut i köket, pular med kaffet och tar fram scones.
Ska gå ner och hämta tidningen, ser ut genom köksfönstret:
SNÖSTORM!!!!!!
WTF?

Hur kan det gå från rosa himmel till snöstorm på mindre än TVÅ MINUTER?

Jag skojar inte, inte ett moln syntes från österhimlen, möjligen att det kom från norr snabbt som fan och jag tittade inte direkt ut mot havet när jag gick igenom matrummet.
Jag hade bara en underbar rosa himmel på näthinnan.
Och nu...
Snöstorm och DEPP!
Det var ju knappt någe snö kvar, inget på gatorna, våran trädgård har haft mest gröna plättar.
Nu vräker det ner.
Jag vet en som kommer få frispel och det är min mor.
Om jag blir deppig så kommer hon bli skitarg.
Fy så onödigt, våren var ju på stark ingång.
Må detta bara vara en starur, vi säger att det är den första...
Då är det bara 6 kvar (väl...)!
Ja, så då föll hela mitt upplägg för morgonen.

Så blev jag lite full-i-fniss här.
Sambon skulle till tandläkaren för en rotfyllning idag.
Jag visste att han skulle UPP, sa han, klockan 07.00.
Min inbyggda "jag-vaknar-av-mig-själv-klocka" väckte mig klockan 07.38 och då "väckte" jag sambon.
Han påstod att han redan VAR vaken och att han ställt klockan på SNOOZE bara för att JAG inte skulle bli väckt när han gick i duschen.
Okidoki, det var ju snällt, men ska jag vara ärlig så trodde jag inte på honom för...
SNOOZE-knappen på hans alarm är hans bästa kompis!
Han snoozar always, och försover sig som följd titt som tätt.

Men okej, jag sa inget utan försökte tänkta lite snällt, att han tänkt på mig...
Fast fem minuter senare ringer hans mobil.
Det var min BÄSTIS, tillika tandsköterskan som ska asssistera tandläkare Janne som ska utföra rotfyllningen.
Jag hörde att det var hennes röst genom luren, för sambon har på så hög volym.

När dom pratat klart och lagt på, undrade jag lite retsamt:
"Jaha, var det XX, vad ville hon då, var hon rädd att du försovit dig eller...?"
(Hon ringde nämligen 35 minuter innan han hade sin tandläkartid.)
"Nä´rå, sa sambon lite oskuldfullt, hon ville bara ringa och kolla så att jag KOM IHÅG att det var idag, inget annat."
Och jag tänkte:
Jotjenahoppla, jag TROR nog att hon ringde för att kolla i GOD TID att han var uppe och skulle komma i tid till rotfyllningen.
Hon vet ju att han är "lite trög" på mornarna
Och gäller det tandläkarbesök, då vill nog sambon mer än gärna försova sig.
Ja, jag ska kolla med henne om min teori stämmer, men jag tror som sagt att jag har ganska rätt.


Om det stillar av med snöovädret ska jag gå och köpa garn idag.
Jag har två beställningar, så det är dags att ta tag i dom.
Jag måste köpa en ny bok, för igår var jag tvungen att ta en från bokhyllan.
Det blev "DET" av Stephen King.
En sån bok som jag inte läst sen Dackefejden och inte kom ihåg handligen i.
Men jag blev inte sugen på att fortsätta med gammal skåpmat.
Så det är planen för dagen so far...
Sen får vi se om det blir så.
Huden är FIN!
Ja, jag har ju skött mig, så det ser faktiskt väldigt okej ut, skönt att se någelunda normal ut igen.
Utan tabletter.
Jag KAN om jag orkar.

Och en annan positiv grej som jag ju har övat mig på sen i december (tror att jag började i december iaf...) är ju att sova på "min onda sida".
Det går nu ÖVER FÖRVÄNTAN!
Jag får inte jätteont längre att ligga på den vänstra sidan längre.
Jag kan vända mig på nätterna och jag får INTE efterverkningar med ont dagen efter!
Så djävla skönt!!!
Fast det går inte under mensen såklart, när hormonerna är på botten.
Men ändå.
Nu funkar det!
Nästa steg är att ha BH igen.
Jag förstår nu att jag kan övervinna sentisiseringen med tankens kraft.
Det SKA gå.
Nu ska jag hoppa i le dusch.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0