Gå tillbaka till Druttillimaten...

Jag har haft ett "HURRA" idag.
Nu kommer dagens BU!
Eller kanske dagens SNOPET?
Kanske till och med dagens BU-SNOPET?

Nä, varför ska man krångla till det, dagens FLOPP kort och gott!

Ja, den här sk RYSAREN som jag har längtat efter...
Var bland det sämsta skit jag har sett på länge!
Specialeffekterna och maskerna var JÄTTEBRA.
Men den som skrev MANUS och DIALOG, borde dra täcket över sig och skämmas i ett år eller två.
Jonas Malmsjö som spelade huvudrollen hade inte lämnat DRAMATEN, utan talade som om han spelade i en pjäs.
Jag satt och tänkte redan i början av pjäs...nej, jag menar filmen:
"Och tv-teatern ger..."
Ja, när jag var liten, då fanns det både RADIOTEATER och TV-TEATER, så gammal är jag.

Nä, det var urdåligt skådespeleri från alla medverkande, urdåligt manus, urdålig dialog, kort sagt:
Så-in-i-helvete-dålig film!
Gud så besviken jag/vi blev.
Tillslut satt vi här och skrattade medans VI satt och målade upp nya scenarion ÅT FILMEN, medans filmen rullade på.
Och skrattade järnet.
Inget vidare betyg för en rysare kanske, om man sitter och skrattar och gör egna scener.
Då ska man ju RYSA.
Som när jag satt och såg den där amerikanska rysaren förra veckan, när håret formligen reste sig på hela kroppen och jag kröp längre och längre upp i soffan.
Det är väl DEN effekten man önskar.
Inte att man sitter och skrattar och undrar om det är en pjäs man ser...?

Nä, se verkligen inte "Psalm 21!.
OM...
Ni inte gillar TEATER då förstås, för då kan ni ju betrakta det som "Lite läskig teaterföreställning med bra specialeffekter"!
Nu ser jag nyheterna, det är bra mycket läskigare än filmen!

P.s. Lite kort och personligt till DIG Jonas, ifall du skulle råka läsa detta...
Vilket jag bara ANTAR att du gör, eftersom jag är så himla stor och känd bloggare!
(Stickqvickan har drabbats av hybris, som vanligt...)
Sluta spela in film, du är för "teaterskolad" och verkar inte klara av både och, bäst att gå tillbaka till Druttillimaten och TALA TYDLIGT och visa ÖVERTYDLIGA känslor och gester.
Det ska ju synas på långt håll på teatern, det behöver det inte göra på film, då kan vara lite mer subtil...
Spela över lite mindre med andra ord.
Tack för ordet Jonas, det var allt jag ville typ.
Lycka till med nästa premiär på Druttillimaten, jag tror du kan göra succé.
Du har en riktig teatertalang D.s



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0