Leif, lite prillig i kolan...?

Leif GW Persson...
Han måste ju vara helt prillig i kolan!?
Och så störtskön!

Ja, här satt jag och kollade "Veckans brott" och idag handlade det om Palmemordet.
Programmet var intressant och Leif sågade i vanlig ordning att Christer Pettersson skulle vara mördaren.
Han tror inte, och har aldrig trott på den teorin.
Han tror på det sk "polisspåret".
Att han vågar, väldigt modigt när han satt och sågade poliskåren så där lite lagom.
Och idag verkade Leif riktigt skärpt.
Inte så släpig och trött som han brukar vara.
Nä, riktigt pigg och alert för en gångsskull.

Och det apselut ROLIGASTE i programmet var på slutet när dom går igenom Leifs gärningsmannaprofil och Leif avslutar med att han tror att gärningsmannen fortfarande lever och förmodligen sitter och ser på programmet.
Så skulle Leffe så gärna vilja att Palmes mördare skulle slå honom en pling...
Och att dom två skulle gå och ta en fika och snacka lite.

Då undrar den andra programledaren om inte Leif skulle anmäla Palmes mördare efter den där fikan...?

"Nä, inte nödvändigtvis, tyckte Leif.
Han ville hänga lite med mördaren, sen spara informationen till SINA MEMOARER, ja, för HAN är ju nyfiken och vill ju veta...
( och det vill inte Lisbeth Palme och alla barnen kanske???? )
Ja, började jag skratta eller började jag skratta?

Först sågar han poliskåren och sen vill han hänga med mördaren SJÄLV, utan att avslöja vem mördaren är förrens han själv får styra avslöjandet.
Hur knasig får man bli?
Menade han allvar eller har han lika dålig humor som en annan, det är bara det att jag kanske inte går ut och är sarkastisk i ett tv-program som hela svergie förmodligen ser.
Jisses.
Måtte inte den där Palmemördaren höra av sig till Leif, för då måste vi vänta tills Leif behagar avslöja det.
Han ter sig allt som en liten GOLDDIGGER (inte helt olik sonen som ville tjäna stålar på sina tänder;) som vill ha det stora scoopet själv, och sedan känna STORKOVAN på avslöjandet i form av bokförsäljning.
Ja, så är det någon som ser Leif GW sitta på ett fik dom närmaste dagarna med en mystisk man som ser ut som en snut eller millitär...
Då kan ni genast misstänka att det är Palmes mördare.
Ring 112

Jag hoppas iallafall SERIÖST, att vi någon gång får reda på VEM som mördade Palme.
Nu ska jag gå och sova.
Imorgon är en STOR DAG, imorgon fyller nämligen en av mina bästisar 40.
Det känns overkligt, hon är den första i raden att avverka 40-årig födelsedag.
Jag har fortfarande lite svårt att fatta VI redan är där.
Jag tyckte min MORSA blev 40 nyss.
Och nu står vi och tar första steget in i medelåldern.
Det har gått SJUKT SNABBT.
Vi ses imorgon.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0