Sockerbaksmälla...

Hemma från jobbet och har en hejdundrande huvudvärk...
SJÄLVFÖRVÅLLAD.

Jag köpte nämligen godis igår när vi var i affären.
Jag köpte mycket godis.
Min tanke var att jag skulle TA NÅGRA BITAR och sen ta med hem tills idag.
DEN TANKEN var ju GOD...
Problemet är, som vanligt när det gäller mig och godis, att jag åt upp alltihop!
Jag gick och smygåt under hela dagen på jobbet.
Det värsta var att precis innan jag skulle äta kvällsmat, började hela jag känna mig yrslig och skakig...
SOCKERKÄNNING á la major!
Jag var tvungen att äta mat direkt helt enkelt, jag mådde inte bra.

Sen vart det ju fina fisken när jag fick i mig lite näring också.
Men idag...
Ja, det var längesedan jag åt så här mycket godis, och det var längesedan jag fick sockerbaksmälla.
Men nu har jag det.
INTE KUL.
Jag får försöka härda ut.
Det värsta är att jag får nackvärk också.
Socker är inte bra för någon del av kroppen.
BIT IHOP.

Sjalen jag virkar på har kommit ännu lite längre...



Nu har jag blivit lite positivare igen.
Det svänger ju väldigt när jag virkar, MEN...
Jag har tycker fortfarande att till nästa sjal, blir det mindre nål, denna blir lite för stor.
Och jag tycker att det är lite "tant-duks varning" på mönstret.
Men det kan ju bero på att jag gör den i annat garn och större nålstorlek.

Fast nu flyter det på...
KONSTIGT NOG, för mönstret stämmer faktiskt INTE!
Jag skriver om och räknar om rätt många rader.
Vid varv 23 var jag på väg att GE UPP totalt.
Jag såg att det på mönstret stod "och sluta med 1 dst om dom 4 lm = 125 hål, vänd "
Jag räknade efter att jag nu skulle ha 125 hål...
Jag hade 97.
Jag räknade IGEN, nä 97, jag hade för fan 97 hål!
Då blev jag arg och svor så det osade här.
Så tänkte jag:
Dra åt pipsvängen mönsterhelvete, nu skiter jag i vad som står här, jag KÖR PÅ ÄNDÅ, jag VET att jag gjort rätt, FAN!
Så jag körde på och när jag avslutade varv 24...
Då stämde det ändå, varv 25, 26...
Ja, det stämde, hur fan kan dom skriva 125 hål när mönstret stämmer på 97 hål?
Jag fattar ingenting.
Fast HUVUDSAKEN jag har räknat rätt, gjort rätt och hade det inte varit rätt...
Då hade jag bara spånat vidare själv och gjort min egen avslutning!

Detta är ju ett mönster från en tidning, och jag UNDRAR om inte den som SKREV NER/skrev av mönstret åt tidningen var djävligt trött...?
Att personen blandat ihop siffror och en massa annat, för det stämmer inte alltid som jag nu har skrivit ett antal gånger, tjat, tjat.
Jag tror att nån missade rejält i skrivadet och sen i korr-läsningen.
Då är det lite tur att man är lite rutinerad virkerska, för jag kan ju rätta till, MEN...
Man vill ju att det bara ska flyta på i virkandet, man FÖRVÄNTAR SIG att det SKA STÄMMA!
Desto nöjdare när man gör sjal nr. 2 å andra sidan då, för då har jag ju redan gjort grov-omräknarjobbet.
Men så här struligt har jag aldrig varit med om att ett mönster varit.
Nog om det nu, det är säkert URKUL för er att läsa om mina VIRKVEDERMÖDOR

Nu ska jag börja min dag.
Jag och sonen ska iväg och fixa presenter till kalaset han ska på ikväll.
Ja, så jag måste alltså jaga present denna dagen också, det har blivit väldigt många present-letardagar denna veckan.
Och han blev bjuden i onsdags, så det har inte funnits läge att HINNA ta det förrens idag.
Han sa till mig att han måste gå med, för den FÖRRA PRESENTEN jag köpte till en av hans kompisar var:
BEDRÖVLIG!
Så nu litar han inte på mig längre som "presentinköpare" till hans polers!
Jag kan typ inte göra NÅGOT RÄTT längre.
Jag behöver Sheer cover, lagar bara äcklig mat och köper bedrövliga presenter MED MERA ska väl tilläggas.
Listan är ju så lång nu att jag tappat räkningen.
Svårt att lyckas med NÅGOT i hans ögon
Men det står på agendan och så måste jag köpa garn.
Jag är trött, jag vill dö i soffan...
Men det är mig icke förunnat.
Fast min bästis kommer på fika och DET ser jag framemot!
Det kommer väl springa på i 190 hela dagen, men IMORGON...
DÅ ska jag BARA SOFTA!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0