Spökhistoria som håller mig vaken...

God morgon!
Idag varnas alla av mig att lämna sina hem utan vinterbyxor.
Jag var ute och hämtade tidningen förut och det var ISKALLT!
Ser verkligen inte fram emot att promenera till jobbet idag, burr.

Pigg eller trött idag?
Jag har sovit ca 6-5½ timme inatt.
Alldeles för lite.
Jag är ett vrak!
Men det är bara att bita ihop och from imorgon är jag ledig i 7 dagar.
Sambon fyller år imorgon, men vi firar det på lördag med fika på eftermiddagen.
Då hinner både han och jag vara i fas igen.
Han kommer med båten inatt och jag kommer hem imorgonbitti.

Varför kunde jag inte sova då?
Ja, jag kan säga så här:
Den här boken (tjat, tjat ;) "Främlingen i huset" har blivit SÅ SPÄNNANDE att den gick bara inte att lägga ner.
Det är en riktigt klassisk spökhistoria och varenda gång jag tänkte "Nu har det lugnat ner sig i handlingen, nu kan jag lägga ifrån mig boken...", så kommer NÄSTA CLIFFHANGER så man bara måste fortsätta.
När klockan var 00 igår så tvingade jag mig verkligen att lägga ner.
Jag ville inte för nu är det så kusligt att...
Ja, vartenda ljud blev läskigt i den här lägenheten.
Fallfärdigt slott, mörk årstid, långa skuggor, exentriska ägare och en läkare som blir indragen i det hela...
Det är VERKLIGEN, verkligen spökhistoria.

Inga arga mail från länsstyrelsen ännu, Mållgan kom in för att kolla mailen här förut.
DÄREMOT var det ett mail där "en vän" undrade:
"Heter inte din sekreterare ULLA-BELLA?"
Svar:
Nej, Ulla-Bella fick sluta, hon var så slarvig och slappade mest!
Tänkte mest på fika och wienerbröd med chokulaaade, och det går ju inte ann.
Här ska det jobbas, inte fikas!

Nu måste jag hoppa i duschen!
Vi ses.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0