Fågelmatsfiasko!

Arbetaren är hemma igen!
Och NU ska jag inte arbeta på 7 dagar.
Har ont i huvudet, troligtvis för att jag är så trött.
Idag ska jag BARA ta det lugnt.
Har ett ärende som är lite jobbrelaterat som jag faktiskt lovat att göra idag, men då kommer jag ut en stund iallafall.
Sen VILA.
Så min plan (ja, jag gillar planer som ni märkt... ;) det är:
Blogga.
Duscha.
Gå och fixa ärendet.
Sen hem och...
Slappa!

Pussa på sambon som blir TRETTIONIO idag!
Hurra, hurra!
Ett år kvar till MEDELÅLDERS som jag skrev till honom igår.
Han svarade inte på det...
Förstår inte varför
Själv BLIR jag ju medelålders alldeles snart, men jag känner mig fortfarande som 20...
Med en mognare attityd.
Och 40 känns spännande, sambon verkar inte tycka samma sak.
Men han har ju då ett år kvar som sagt.

BESVIKELSEN var STOR här när jag kom hem idag!
Eller BESVIKELSE nr 1 är ju all djävla SNÖ som kommit tillbaka!
Va fan är det för fasoner!?
Här var det barmark, överdragsbyx-och-broddfritt, och så kommer det 10/20 cm snö!
Dra åt pipsvängen, jag blir så besviken.
Men inget att göra åt, och det är ju februari, men ändå...

BESVIKELSE nr 2 kommer jag ju så till...
Talgbollarna!
Jag kom hem här och ser att talgbollen på balkongen var ÄTEN AV, det var bara pyttelite kvar.
Hurra, va kul, kände jag.
Tittade på äppelträden och dom talgbollarna var också ätna av.
Såg fågelspår på balkongen...



Fast dom såg lite stora ut.
Inte direkt "småfågelspår".
Så gick jag ut i köket för att brygga kaffe.
Hörde efter en liten stund:
"Dunk, dunk, dunk."
Smög ut och såg...



En kråkdjäkel!



Och fler som satt i trädet nedanför och skulle hugga in på talgbollarna.
En massa fågelskrän, och inget ljuvligt fågelkvitter.
Jaha, vår trädgård är ingen småfågelsträdgård, det är en kråkgård!
Gud så trist.
Om någon där ute är fågelexpert så får ni gärna tipsa mig HUR jag ska locka till mig småfåglar istället för kråkor.
Ska man kanske sätta maten i buskar...?
Nä, nu ska jag hoppa i duschen, försöka smälta fågelmatsfiaskot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0