Sjukt barn.

Djäklar vad den här dagen flög iväg...

Precis när jag skulle packa snoddarna/halstuberna, dra på mig vinterbyxorna och knata iväg till posten...
Då ringer sonens pappa, dom hade ringt från skolan och sonen kände sig sjuk.
Kunde jag hämta honom?
Jo, självklart, jag är ju ledig så jag raggade skjuts med morsan, fick hoppa i duschen och snabbt som fan och göra mig iordning och så drog vi och hämtade sonen.

FÖRST...
Tyckte inte jag att han verkade så hängig alls, satt i matsalen och åt för glatta livet.
Han påstod att han hade feber, jag var skeptisk, han kändes inte jättevarm och ögonen såg inte så glansiga ut direkt.
Vi åkte hem och jag tog febern, 38.2.
Oj, han VAR visst risig!
Ja, han fick alvedon och bäddade ner sig i sängen.
Jag tog halsdukspaket och knatade iväg till Öster och posten.
Gjorde några småärenden, sen hem igen.
Hemma så fikade jag samtidigt som vi slängde vi in MUMIEN i dvd-spelaren och hade "matinée" så här på en torsdag.
Jag har virkat blommor till broscher, perfekt att göra när man inte kommit på VAD man skall sätta igång med.
Och grejen är, dom är inte så jätteroliga att göra, men dom säljer som smör i solsken och då kan man lika bra passa på när man inte har något annat att sätta tänderna i
Sen kom pappa...
Och sonen åkte iväg.

Jag har haft en ganska intensiv dag faktiskt, även om det inte verkar så.
OCH en massa telefonsamtal.
Nu ska jag virka några blommor till, se på tv och SLAPPA.
Och appropå tv...
Telefonen ringde för en stund sedan och sambon skulle svara, jag fick en order:
"Du, skruva ner tv´n så inte folk tror att det ÄR JAG som ser GLAMOUR!"
Glamour-Tönten Madde skruvade snällt ner så att sambon inte skulle behöva SKÄMMAS.
Tänk så fruktansvärt om han polare skulle TRO något sådant.
Det är ju rena rama döden
(Ja, han är fortfarande 39, och inte 10... Tror jag ;)

Nu ska jag fortsätta med blomproducerandet och sen ska jag leta upp något spännande projekt att sätta tänderna i.
Återkommer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0